مسائل اقتصادی در میان مدت و بلند مدت، بیشترین تأثیر را بر روند قیمت سهام می گذارد. این در حالی است که توصیه می شود سهامداران سه دیدگاه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را جهت سرمایه گذاری در بورس قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند بازار سرمایه در هفته اول اذر ماه می‌توان گفت:رشد 559 واحدی شاخص بورس و همچنین افزایش حجم معاملات در بورس طی روزهای اخیر و کاهش 664 واحدی شاخص در پایان هفته ، گواه رفتار هیجانی سهامداران نسبت به نتیجه نهایی مسائل اقتصادی خارج از بورس می باشد.

 اگر چه نتیجه این مسائل بر روند قیمت سهام تأثیر گذار است اما با توجه به  نتیجه ان می توان با استراتژی مناسب اقدام به سرمایه گذاری در بورس کرد و بازدهی مطلوبی را کسب نمود.
 
 مسائل اقتصادی در میان مدت و بلند مدت، بیشترین تأثیر را بر روند قیمت سهام می گذارد. این در حالی است که توصیه می شود سهامداران سه دیدگاه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را جهت سرمایه گذاری در بورس قرار دهند.
 
بطور کلی 50 درصد از پرتفوی صندوق سرمایه گذاری خود را براساس دیدگاه بلند مدت و 30 درصد آن را با دیدگاه میان مدت و باقی سرمایه گذاری صندوق را بادیدگاه کوتاه مدت انجام داده ایم.  
 
این در حالی است که مبنای تصمیم گیری براساس دیدگاه بلند مدت، تحلیل بنیادی و تکیه بر روند سود سالیانه شرکت ها در سال 94 نسبت به سال 93 می باشد.
 
همچنین مبنای تصمیم گیری با دیدگاه میان مدت، با توجه به تحلیل بنیادی، ترکیب سهامداران عمده، حجم معاملات، فعالیت حقوقی ها و گزارش های 6 ماهه شرکت ها است افزون بر این تصمیم گیری بر مبنای دیدگاه کوتاه مدت، براساس تحلیل تکنیکال و فرصتهای روزانه موجود در بورس می باشد.
 
 سه صنعت خودرو، بانکداری و سیمانی ها تا پایان سال می تواند بازدهی بیشتری را دارا باشند، صنعت خودرو بدلیل پتانسیل رشد بالا و رفع تحریم ها با افق روشنی همراه می باشد همچنین صنعت بانکداری، با توجه به گشایش های مالی پس از لغو تحریم ها و پتانسیل بالا جهت رشد، مثبت ارزیابی می شود علاوه بر این، سیمانی ها بدلیل P/E پایین و ارزندگی بالا، بازدهی مناسبی را خواهد داشت، اگر چه صنعت پتروشیمی، به دلیل مزیت رقابتی و اختصاص دادن سهم بالایی از بازار سرمایه به خود، با چشم انداز روشنی جهت سرمایه گذاری در بلند مدت همراه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، ارزش ، اقتصادی ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار