کوشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

آل‌خلیفه از شورای امنیت هراسی ندارد/حمایت‌ دولت‌های غربی عربی دلیل پابرجا ماندن حکومت بحرین

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دلیل این همه جنایات و عدم هراس آل خلیفه، اطمینان آن‌ها از عدم محکومیت‌شان در مجامع بین‌المللی و شورای امنیت با حمایت کشورهای غربی است.

"محمد صادق کوشکی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعتراضات مردمی بحرین؛ علیه حکومت آل خلیفه، گفت: اگر سیر حوادث در کشور بحرین به صورت طبیعی پیش می‌رفت، بدون تردید در سال 2012 شاهد سرنگونی دولت آل خلیفه بودیم، چرا که اکثریت مردم این کشور هیچ تمایلی به بقای این حکومت دیکتاتور ندارند و صرفا درصد کمی از مردم که منافعشان با حکومت گره خورده است نسبت به آن نظر مثبتی دارند.

وی در رابطه با علت بقای این حکومت دیکتاتور افزود: آن‌چه باعث شد این حکومت برخلاف خواست اکثریت تا به امروز پابرجا بماند و بقای خود را حفظ کند، حمایت جدی آمریکا و کشورهای غربی مشخصا انگلیس و برخی از کشورهای دیگر منطقه‌ای همچون عربستان و امارات است، چرا که آن‌ها سرنوشتی همچون حکومت آل خلیفه را برای خود متصور بودند.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: سرکوب جدی‌ای که آل خلیفه انجام داد بحرین را در طول این مدت به کشوری تبدیل کرد که بالاترین میزان مصرف گاز اشک آور را در طول سه سال گذشته به خود اختصاص داده و عملا یک رکورد در عرصه جهانی زده است.

وی با اشاره به سرکوب‌های شدید مردم از جانب حکومت آل‌خلیفه بیان داشت: در قالب‌های مختلف حملات متعددی به خانه رهبران سیاسی، مذهبی کشور بحرین شده و تعدادی از شهروندان اعم از زنان و مردان و حتی کودکان دستگیر شدند  که دادگاهی‌شان کرده و به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند، و این سرکوب وحشتناک در سایه حمایت دولت‌های غربی و عربی تنها دلیلی است که باعث پابرجا ماندن حکومت بحرین تا به الان شده است.

کوشکی در پایان خاطر نشان کرد: دلیل این همه جنایات و عدم هراس آل خلیفه، اطمینان آن‌ها از عدم محکومیت‌شان در مجامع بین‌المللی و شورای امنیت با حمایت کشورهای غربی است، در نتیجه با شدت هر چه تمام‌تر درصدد سرکوبی برآمدند و بار اول نیست که به منزل و محل سکونت چهره‌های شاخص مذهبی و سیاسی حمله می‌کنند. 

گفتنی است، مقام معظم رهبری طی سخنرانی در راستای کنگره جهانی جریانات تکفیری تعرض حکومت آل خلیفه به منزل "شیخ عیسی قاسم" را محکوم کرد و آن را واکنش حکومت از همه‌پرسی در انتخابات بحرین توسط مردم دانست.

انتهای پیام/


برچسب ها: بحرین ، آل خلیفه ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار