مشهدی‌عباسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

عدم تعامل با مجلس یکی از ضعف‌های فرهادی است/ با متخلفان بورسیه‌ها برخورد کنید

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه گفت: یکی از ضعف‌های وزیر پیشنهادی علوم عدم تعامل با مجلس است به طوری که مدتی که فرهادی در سازمان هلال احمر بود هیچ گزارشی به ما نداده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا مشهدی عباسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن شهادت شهید مدرس لازم می‌دانم از بعضی از هجمه‌هایی که طی یکی دو ماه اخیر در رابطه با مجلس صورت گرفته است، دفاع کنم.
 
وی ادامه داد: در زمان انتخاب شدن اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تحلیل سازمان سیا این بود که به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در پایان ریاست جمهوری اوباما این کشور چالشی به نام ایران نداشته باشد.
 
عباسی تصریح کرد: تا بحث فتنه مطرح می‌شود موضوع سیاسی می‌شود اما بسیاری از مشکلات اقتصادی که مردم تحمل می‌کنند مربوط به بحث فتنه و نادانی برخی سیاستمداران است و این در حالی است که پس از تحلیل سیا فتنه 88 رخ داد و بی‌حوصلگی سیاسی، ندانم کاری سیاسی منجر به ناامنی تهران شد.  
 
وی با بیان این که ما به تندروی اعتقادی نداریم، افزود: کسی که محرز است که در فتنه دخالت داشته و استادی بوده که دانشجویان را به این امر تحریک کرده چه معنی دارد که بخواهد گردنش را برافراشته کند و وزیر شود، چرا می‌گویند مجلس سیاسی برخورد می‌کند کدام کشور دنیا با کسانی که معتقد به براندازی نظام هستند تعامل می‌کند برخی از عطوفت نظام سواستفاده می‌کنند.
 
عباسی اظهار داشت: چنانچه مجلس به صلاحیت وزیری رای ندهد این موضوع نیازی به جاروجنجال ندارد، برخی افراد حرف‌هایی می‌زنند که مجلس را زیر سوال می‌برند اما آن‌ها باید به بیاناتشان توجه ویژه کنند تا دشمن از این قضیه سواستفاده نکند.  
 
وی با بیان این که یکی از ضعف‌های وزیر پیشنهادی علوم عدم تعامل با مجلس است تصریح کرد: مدتی که فرهادی در سازمان هلال احمر بودند بنده هیچ گزارش و ظهور و بروزی ندیده‌ام و امیدواریم شاهد این باشیم که وی با کمیسیون‌های مختلف از جمله آموزش و تحقیقات ارتباط بیشتری داشته باشد.  
 
عباسی گفت: اساتیدی که در فتنه نقش داشتند حداقل باید جریمه شوند بنده نمی‌گویم که آن‌ها را بازداشت کنیم چرا که نظام ما نظام رئوفی است اماحداقل پست و مقام به آن‌ها ندهید.
 
وی ادامه داد: در بحث بورسیه‌ها امروز بعضی از جانبازان و خانواده‌های شهدا می‌گویند که در این رابطه با آن‌ها برخورد می‌شود بنابراین باید ضمن برخورد با تخلفات در همه زمینه‌ها مشورت کرد.
 
عباسی در پایان خاطر نشان کرد: نظارت بر تحصیلات تکمیلی هم در دانشگاه آزاد و هم در دانشگاه پیام نور باید مورد توجه قرار گیرد و باید برنامه‌ریزی برای تحصیل کردگانی که بیکار هستند در نظر گرفت و همین طور باید جلوگیری از تبلیغ برخی دین‌های انحرافی را در دانشگاه مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: وزیر ، علوم ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار