رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات علی مطهری مبنی براینکه اگر مجلس به فرهادی رای بدهد معامله صورت گرفته است، گفت: این حرف نادرست است و نمایندگان خودشان بررسی می‌کنند و ممکن است رای بدهند یا ندهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در جلسه امروز صحن علنی، علی لاریجانی به اظهارات علی مطهری نماینده مخالف پنجمین وزیر پیشنهادی علوم که در جلسه رای اعتماد مطالبی ارائه کرد، واکنش نشان داد.
 
وی پس از اتمام نطق علی مطهری تصریح کرد: آقای مطهری مطالبی را بیان کردند که لازم است به دو نکته اشاره کنم.  
 
لاریجانی اظهار داشت: آقای مطهری گفتند "اگر مجلس به فرهادی رای بدهد معامله صورت گرفته است" این حرف نادرست است، نمایندگان خودشان بررسی می‌کنند و ممکن است رای بدهند یا ندهند.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: این که اگر مجلس رای بدهد به گونه‌ای متهم می‌شود و اگر رای ندهند به گونه‌ دیگری متهم می‌شود، این کار مردانه‌ای نیست.
 
رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: آقای مطهری یک مطلب دیگری را مطرح کردند مبنی براینکه مجلس به یکی دو وزیر پیشنهادی علوم قبلی که رای نداد آن‌ها را فتنه‌گر می‌دانست ولی من از مجموع رای نمایندگان چنین برداشتی ندارم.  
 
نماینده مردم قم تصریح کرد: دریافت من از رای مجلس به یکی دو وزیر پیشنهادی علوم قبلی این است که احراز صلاحیت نکردند و نتوانستند به آن‌ها اطمینان پیدا کنند ولی چنین اتهامی ندارند که آن‌ها فتنه گر هستند.  
 
لاریجانی در پایان گفت: این گونه بحث‌ها درست نیست و باید رعایت کنیم.  
 
نمایندگان با مجلس با احسنت گفتن‌های مکرر از این سخنان لاریجانی اعلام رضایت کردند.  
 
علی مطهری که به عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی علوم صحبت می‌کرد در بخشی از اظهارات خود گفت: فرهادی وزیر پیشنهادی علوم به همراه موسوی، کروبی و خاتمی نامه‌ای را امضا کرده است، با منطق اکثریت اعضای مجلس فرهادی هم فتنه‌گر است، اگر مجلس رای اعتماد بدهد متهم به منطق دو گانه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار