صابری گفت: متاسفانه هنوز یک سند راهبردی در تحصیلات تکمیلی(دکتری و کارشناسی ارشد) وجود ندارد و بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه آموزش عالی نیز به همین معضل بر می‌گردد.

دکتر رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه هنوز یک سند راهبردی در بخش تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و به همین علت شاهد اقدامات بی ضابطه و افسار گسیخته از سوی برخی دانشگاه‌ها و موسسات در حوزه آموزش عالی هستیم.

وی تصریح کرد:‌ این تاسف بار است که هنوز یک نیاز سنجی جامع در بخش تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و اکنون مرکز پژوهش‌های مجلس در تلاش است با کار گروه‌هایی که در این زمینه تشکیل داده به یک جمع بندی نهایی رسیده و بتواند طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد را به تصویب رسانده و این دو حوزه حساس را ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: در جلساتی که در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار گردید روسای دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند و نظرات آن‌ها نیز در طرح سنجش و پذیرش اعمال گردیده است اگر این طرح در کمیسیون تایید نشود در صحن به رای گذاشته و مصوب می‌شود و دیگر بهانه‌ای برای انجام ندادن و تعهد نداشتن به آن پذیرفتنی نخواهد بود.

وی با بیان این که در این طرح سعی شده به حداقل مطالبات نظام آموزش عالی رسیدگی شود خاطر نشان کرد: این طرح جامع شامل تمامی موارد ضعف در حوزه آموزش عالی چه به لحاظ سنجش و چه پذیرش و مصاحبه‌ آزمون است و در صورت تصویب می‌تواند تغییرات ساختاری در این دو مقطع مهم تحصیلی ایجاد کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار