اپیدمی خشونت های پلیسی در آمریکا ؛ قتل یک سیاهپوست در هر 28 ساعت

قتل این نوجوان 12ساله سیاه پوست تنها یکی از دهها قتلی است که توسط نیروهای پلیس علیه سیاه پوستان آمریکایی انجام می گیرد و تبدیل به نوعی اپیدمی در جامعه این کشور شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود و در مصاحبه برایان بریکر نوشت : قتل اخیر یک نوجوان 12 ساله سیاهپوست که نوعی اپیدمی خشونت های پلیسی در جامعه آمریکا علیه سیاه پوستان وجود دارد و افسران پلیس عملکردی مانند دادگاه ، هیئت منصفه و قاضی را در برخورد با سیاه پوستان از خود نشان می دهند . 

روز یکشنبه در حالی پلیس به سوی این نوجوان 12 ساله سیاه پوست شلیک کرد که وی در حال بازی کردن با یک اسلحه اسباب بازی بود . این نوجوان ساعتی پس از شلیک اسلحه پلیس به بدنش در بیمارستان مرد . این مورد تنها یکی از دهها قتلی است که توسط نیروهای پلیس علیه سیاه پوستان آمریکایی انجام می گیرد و تبدیل به نوعی اپیدمی در جامعه این کشور شده است. 

وی در ادامه افزود : ظاهرا اف بی آی و وزارت دادگستری در آمریکا نیازی نمی بینند که نیروهای پلیس را در برخوردهای تکان دهنده ، غیرقانونی و غیرمعمول آنها با شهروندان و نیز قومیت ها و نژادهای مختلف آنان مورد بازخواست قرار داده و یا محدودیت هایی را برای آنان اعمال کنند . اما برخی منابع مستقل چنین اقدامی را آغاز کرده اند . 

بر اساس همین بررسی ها ، هر 28 ساعت یک سیاهپوست که معمولا جوانان سیاهپوست هستند به دست پلیس نژادپرست آمریکا به قتل می رسد . واقعیت این است که پلیس هر 28 ساعت یک جوان سیاهپوست آمریکایی را بدون هیچ دلیل محکمه پسند یا قانونی می کشد . سیاستمداران این کشور باید بپذیرند که دچار اپیدمی قتل در جامعه سیاهپوستان شده اند . 

جامعه 40میلیونی سیاهان آمریکایی که غالباا در زاغه ها و مناطق محروم حومه شهرها زندگی می کنند این واقعیت مسجل شده است که در کشوری صددرصد نظامی و پلیسی زندگی می کنند . این سیاست نوعی ترور نژادپرستانه است و به این دلیل که هیچگونه مجازاتی برای افسران پلیسی که علیه سیاه پوستان اقدامات نژادپرستانه انجام می دهند ، اعمال نمی شود چنین جنایاتی هر بار به روش و با بهانه جدیدی تکرار می شود . هیچ پلیسی در ازای تخلفات و قتل های نژادپرستانه خود علیه سیاه پوستان هرگز به زندان نمی رود . 

توضیحی که پلیس آمریکا برای قتل این نوجوان 12ساله ارائه کرده این بوده که وی اسلحه در دست داشته و نوعی تهدید محسوب میشده است اما هنوزصحت ادعای آنها اثبات نشده است . پلیس در مورد قتل مایکل براون ، تامیر رایس ، اندی لوپز 13 ساله ، اریک گارنر و جان کرافور در ایالت اوهایو نیز از این دست داستان سرایی ها به منظور توجیه جنایات خود استفاده کرده است بدون آنکه صحت چنین داستان هایی اثبات شود . 

لزوما رسانه ها و مردم نباید هر آنچه از زبان یک پلیس خارج می شود را به صرفاینکه وی پلیس است قبول کنند . اخیرا نیروهای پلیس یک پسر سیاه پوست را هنگامی که با نامزد خود در آسانسور بود به قتل رساند . داستانی که افسر شلیک کننده از علت تیراندازی روایت کرد با داستانی که نامزد جوان سیاه پوست تعریف کرده بود کاملا متفاوت بود . 

این کارشناس سیاسی همچنین تصریح کرد : قتل مایکل براون شعله اعتراضات و تظاهرات های گسترده مردمی را در فرگوسن روشن نمود . این اعتراضات اکنون نیز ادامه دارد . قتل آلاکی گرلی که چند شب پیش در " بروکلین " روی داد نیز موجب نشت اعتراضات مردمی به این منطقه گردید . همچنین قتل "تامیر رایس" جرقه اعتراضات سیاه پوستان را در ایالت کلیولند را روشن نمود . 

این قتل ها ادامه دارد و اعتراضات مردمی نیز به همین شکل تداوم خواهد داشت چرا که به گفته معترضین ، آنها اجازه نمی دهند که خون مایکل براون تنها به این دلیل که جوان بی نام و نشانی بوده و سفید پوست نبوده توسط دولت آمریکا و نیروهای پلیس این کشور پایمال شود . 

مسئله حیرت آور و تکان دهنده این است که رسانه های آمریکایی ، سی ان ان ، سی بی اس و ای بی سی تلاش می کنند که با افسرقاتل آمریکایی مصاحبه های اختصاصی ترتیب داده و از این طریق بیش از پیش قتل این نوجوان سیاه پوست را در حاشیه قرار دهند . این رسانه ها با هدف بزرگ نمایی شخصیت پلیس قاتل ، مایکل براون را فردی شورشی و تهدیدآمیز معرفی می کنند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: قتل ، سیاه ، رنگین ، درست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار