رجبی گفت: سرمای زودرس مهرماه خسارت فراوانی به مزارع گوجه‌فرنگی زد که این سبب شد ما با کمبود گوجه فرنگی در کشور روبرو شده و قیمت آن در بازار داخلی بالا رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رجبی معاونت قرنطیه داخلی سازمان حفظ نباتات کشور که در پنجمین جشنواره کیفیت و ایمنی مواد غذایی صحبت می‌کرد گفت: ما از لحاظ بیولوژیک توانسته‌ایم با آفات مزارع گوجه‌فرنگی مبارزه کرده و میزان این آفت را در کشور خود کاهش دهیم اما متاسفانه سرمای زودرس امسال خسارت فراوانی به این بخش زد و ما شاهد افزایش قیمت این محصول در کشور هستیم.

وی در ادامه افزود: صادرات انار به کره جنوبی که از سوی این کشور به دلیل استفاده زیاد از سموم ممنوع شده بود که پس از بررسی کارشناسان این کشور از مزارع انار صادرات آن در سال جاری از سرگرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه حذف سموم پرخطر از محصولات کشاورزی در رده‌های بالای جهانی قرار دارد تصریح کرد: کشور کره جنوبی با برداشت غلط خود در خصوص انار کشورمان به واردات انار از کشور آمریکا خصوصا شهر کالیفرنیا روی آورد ولی نتوانست در زمینه عطر و طعم این میوه با کشور ما رقابت کند به همین سبب کره جنوبی صادرات انار کشورمان را از سر می‌گیرد.

رجبی با بیان اینکه 16 میلیون هکتار زمین تحت کشت محصولات کشاورزی داریم و یک درصد از غذای دنیا در کشور ما تولید می‌شود اضافه کرد: ما باید در زمینه کیفیت مواد غذای تلاش خود را بکنیم و مردم را به استفاده از غذای سالم و ارگانیک تشویق کنیم و همچنین با بهر‌ه‌گیری بخش کشاورزی و همچنین استفاده از کارشناسان دارو و غذای بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور 4 میلیون و 500 هزار نفر از فعالان این بخش را تحت پوشش قرار دهیم تا بتوانیم محصولی سالم در اختیار هر خانواده ایرانی قرار دهیم.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر 25 تا 30 درصد از محصولات کشاورزی ما ارگانیک بوده و در حال حاضر نیز در صدد هستیم با توجه به تدوین برنامه 5 ساله ششم میزان سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرمای ، گوجه ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار