دود سیگار با صورت و دستان شما چه می‌کند!

افراد سیگاری سه تا پنج برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری، دچار چین و چروک‌های عمیق پوستی که به ویژه در ناحیه صورت و دست خود می شوند.

حمیدرضا خیاطی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:سیگار عاملی خطرناک برای بدن از جمله برای پوست است که می تواند سلول های پوستی را دچار مشکل و آسیب کند.

وی با اشاره به اینکه تاثیر سیگار به طور عمده بر روی جوانی و شادابی پوست است، تاکید کرد: افراد سیگاری سه تا پنج برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری، دچار چین و چروک‌های عمیق پوستی به ویژه در ناحیه صورت و دست خود می‌شوند.

خیاطی گفت: همچنین شیوع سرطان پوست در افراد سیگاری، چند برابر بیشتر است.

وی با بیان اینکه در مقابل برخی عوامل در شادابی پوست نقش عمده‌ای دارند،‌یادآور شد: صاف ایستادن، ورزش کردن، خندیدن، تغذیه مناسب و اصولی، خوابیدن به میزان کافی و استفاده درست از کرم‌های مرطوب کننده، از راههای شادابی و جوان شدن پوست هستند.

خیاطی افزود: پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار، استفاده درست از لوازم و وسایل آرایشی،‌عدم استفاده از لامپ‌های برنزه سازی، عدم قرارگیری طولانی مدت در معرض نور آفتاب و پرهیز از قرار گرفتن در شرایط پر تنش و استرس‌زا نیز می تواند به جوانی و شادابی پوست بسیار کمک کند.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.