سفیر الجزایر در تهران در پایان ماموریت خود در کشورمان صبح روز سه شنبه با قائم­ مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفیر الجزایر در تهران در پایان ماموریت خود در کشورمان صبح روز سه شنبه با مرتضی سرمدی قائم­ مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از روابط بین دو کشور، بر لزوم گسترش این روابط در آینده و در ابعاد مختلف تأکید کردند.  
 
قائم ­مقام وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از فعالیت­های مثبت سفیان میمونی طی مأموریت خود در ایران، بر وجود روابط خوب میان ایران و الجزایر و وجود دیدگاه­‌ها و مواضع مشترک میان دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه­ای و بین­المللی تأکید کرد.  
 
وی با اشاره به وجود مشترکات میان ایران و الجزایر در عرصه­های مختلف، افق روابط میان دو کشور را افقی مطلوب ارزیابی کرده و با اشاره به وجود ظرفیتهای قوی اقتصادی میان دو طرف، تلاش برای توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور را ضروری شمرد.  
 
قائم­ مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مسأله تروریسم و افراط گرایی را مهم‌ترین چالش منطقه خواند و ضمن تأکید بر لزوم شناخت ریشه­ های این مسأله بر نقش مثبت ایران و الجزایر در این زمینه تأکید کرد.  
 
سفیر جمهوری الجزایر در تهران نیز ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، سال­های حضور خود در تهران و در میان مردم ایران را بسیار عالی خواند و ضمن تأکید بر عرصه ­های همکاری اقتصادی فیمابین با ابراز امیدواری از برداشته شدن تحریم­‌ها بر ضد ایران، همکاری بخش­های اقتصادی میان دو کشور را ضروری شمرده و بر لزوم تمرکز بر تبادلات اقتصادی و فعالیت بازرگانان دو طرف تأکید کرد.  
 
سفیان میمونی همچنین روابط پارلمانی میان ایران و الجزایر را خوب توصیف کرده و ضمن اشاره به ملاقات­هایی که طی سال­های حضور وی در ایران میان مقامات ایرانی و الجزایری صورت گرفت، نسبت به دورنمای روابط دو کشور ابراز خوش­بینی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار