دبیر کل یونسکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بورس کیزوابوچی در انتظار پژوهشگران ایرانی

سعیدآبادی گفت: از سراسر جهان 20 دانشجو و پژوهشگر می توانند با توجه به حوزه های علمی در نظر گرفته شده از بورس کیزوابوچی بهره‌مند شوند.

سعید آبادی دبیر کل یونسکو در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: چهاردهمین دوره بورس کیزوابوچی که به نام نخست وزیر ژاپن است به 20 نفر از دانشجویان جهان در مقطع فوق لیسانس در حالی اعطا می شود که موضوع پایان نامه آنها مرتبط با یکی از چارچوب های حوزه های محیط زیست( با تاکید خاص بر علوم  مرتبط با آب) گفتگوی بین فرهنگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه حل های مسالمت آمیز باشد.

وی افزود: دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد، تسلط به زبان کشور محل تحصیل، حداکثر 40 سال سن و برخوردار از سلامت کامل جسمی و روانی از جمله شرایط عمومی  جهت بهره‌مندی از این بورس است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه تاکنون چه تعداد از دانشجویان ایرانی توانستند از بورس کیزوابوچی استفاده کنند، اظهار داشت: تاکنون 5 نفر از دانشجویان ایرانی توانستند از این بورس استفاده کنند چنانچه این دانشجویان در مدت زمان 3 تا 9 ماه از امکانات یونسکو با توجه به این بورس بهره‌مند شوند.

سعیدآبادی تصریح کرد: البته مدارکی که از دانشجویان به سایت یونسکو ارسال می کنند در دو مرحله مورد بررسی قرار می گیرد و شرایط مرحله اول آن این است که موضوع پروپوزال در چارچوب این 4 حوزه باشد و میزان معدل و سابقه علمی افراد از نظر ما قابل قبول باشد از جمله شرایط این مرحله است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه آیا این دانشجویان پس از برگشت از اتمام دوره بورس آیا مورد حمایت قرار می گیرند و یا شغل آنها مطابق با میزان تحصیلات برای آنها در نظر گرفته شود اظهار داشت: ما معمولا دانشجویانی را انتخاب می کنیم که هم اکنون مشغول فعالیت و کار هستند و حتی بعد از اتمام بورس آنها  حمایت‌هایی از سازمان ارگان برای آنها در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص میزان هزینه در نظر گرفته شده از سوی ژاپن برای این بورس گفت: حداقل هزینه 6 هزار دلار و حداکثر آن 10  هزار دلار است و این بورس یک برند جهانی برای کشور و تاثیر مثبتی برای دانشجویانی که از این بورس استفاده می کند در بر دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه مبنی براینکه آیا ایران چنین بورسی برای دانشجویان در نظر می گیرد اظهار داشت: هم اکنون مباحث و طرح‌هایی مبنی بر شکل گیری چنین بورسی با اسم جمهوری اسلامی ایران در رشته‌هایی چون ادبیات فارسی، ایرانی شناسی و حتی رشته فنی در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: پروپزال دانشجویانی که از طریق سایت یونسکو ارسال می شود و دانشجویان از آوریل 2015 تا ژانویه 2017 فرصت دارند که فعالیت علمی با توجه به بورس را در یکی از کشورهای مورد نظر به اتمام برسانند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار