معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

برنامه پزشک خانواده متوقف نمی‌شود

حریرچی گفت: برنامه توقف پزشک خانواده در دستور کار وزارت بهداشت قرار ندارد و دو استان بزرگ کشورمان در حال اجرای برنامه هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، نجم‌الدین حریرچی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از مجموعه‌ی راهنماهای بالینی گفت: برنامه توقف پزشک خانواده در دستور کار وزارت بهداشت قرار ندارد و دو استان بزرگ کشور این طرح را اجرا می‌کنند. این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20000 نفر اجرایی خواهد شد. 
 
وی با اشاره به این که نظام ارجاع پزشک خانواده و راهنمای بالینی جزو قانون است، افزود: روش اجرای پزشک خانواده متفاوت خواهد بود و ما توان این را نداریم که هر ساله کار جدیدی را در وزارت بهداشت انجام دهیم. دغدغه‌ی ما پابلیک هلث است. هنگامیکه در درمان سرپایی بیماران غرق شویم، آنچه در پزشک خانواده رخ دهد، برای این مسئله نیز اتفاق بیافتد.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مدل جدیدی که برای پزشک خانواده طراحی شده در مرحله اول شبکه و پابلیک هلث است، سپس برنامه مادر و کودک واکسیناسیون، غربالگری برای فشار خون و دیابت همچنین بیماری روانی در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد. 
 
حریرچی با اشاره به این که اهمیت تولید گایدلاین برای کشور بیشتر از کسب رتبه بین‌المللی برای وی است، اظهار داشت: نوشتن راهنمای بالینی از اجرای مرحله اول طرح تحول سلامت اهمیت بیشتری دارد، نیازهای حوزه سلامت به جلو پیش می‌رود و معیارها تغییر می‌کند. در اصلاح راهنمای بالینی سرعت از اهمیت زیادی برخوردار است. 
 
وی تصریح کرد: طبابت بدون گایدلاین انجام می‌دهیم و در عین حال فرد مسئولیت خود را در قبال معالجاتش قبول نمی‌کند، مسئله طبابت بر اساس یک محک سنجیده نمی‌شود و بسیاری از نسخه‌های ما برای تمام بیماری‌ها به کار می‌رود.









انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۳
زنده باد طرح پزشک خانواده