دبیر علمی همایش رویش گفت:محور های اصلی حوزه های فعالیت گردهمایی دانشجو معلمان فعال فرهنگی سراسر کشور نشریات دانشجویی، کانون های فرهنگی هنری اجتماعی و دینی، انجمن های علمی، تشکل های اسلامی، شوراهای صنفی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسین دهقان، دبیر علمی همایش" رویش" با گرامیداشت "هفته بسیج" و تبریک به مناسبت "روز دانشجو" اظهار داشت: در این همایش 3 روزه 270 نفر از  دانشجو معلمان خواهر از 100 پردیس در سراسر کشور به همراه  32 نفر از کارشناسان فرهنگی حضور خواهند داشت.

وی گفت:  اگر بناست شخصیت دانش آموزان و دانشجو معلمان را تحت تاثیر قرار دهیم و آن ها را برای شغل معلمی آماده کنیم، باید فعالیت آن ها را به سمت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سوق دهیم.

به گفته دبیر علمی همایش، دانشجو معلمانی که در این همایش حضور دارند، فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها هستند که در 5 حوزه  شامل؛ نشریات دانشجویی، کانون های فرهنگی هنری اجتماعی و دینی، انجمن های علمی، تشکل های اسلامی، شوراهای صنفی فعالیت می کنند.

وی درباره برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجو معلمان در این همایش، گفت: در مجموع نزدیک به 175 کارگاه آموزشی برای دانشجو معلمان خواهر و برادر برگزار می شود.

دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه این کارگاه ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند، افزود: یک دسته از این  کارگاه ها جنبه عمومی دارند و آموزش مهارت های ارتباطی مانند مدیریت گروه های کوچک از جمله آموزش هایی  است که به دانشجو معلمان ارائه می شود.

دهقان ادامه داد: دسته دوم؛ کارگاه های تخصصی هستند که به طور مثال چگونگی تنظیم خبر، چگونگی طراحی گام به گام یک نشریه و چگونگی نوشتن مقاله علمی  را آموزش می دهند.
دبیر علمی همایش رویش، سومین دسته از کارگاه ها را مربوط به توانایی ها و مهارت های حقوقی و اداری عنوان کرد و گفت: در این کارگاه دانشجومعلمان، تشکل ها، انجمن ها و نشریات با آیین نامه و دستورالعمل ها آشنا میشوند.

وی با بیان این مطلب که علاوه بر برگزاری کارگاه ها، بازدید ها و نشست های تخصصی برای دانشجو معلمان تدارک دیده شده است، اظهار داشت: در این راستا برای نشریات؛ بازدید از خبرگزاری پانا، برای فعالان کانون های محیط زیست؛ بازدید از پردیسان، برای انجمن های علوم پایه؛ بازدید از آسمان نمای تهران، برای فعالین تشکل ها؛ بازدید از جماران برای انجمن های علوم انسانی؛ بازدید از موزه ایران باستان، برای شورای صنفی؛ بازدید از دانشگاه صنعت و کانون های فرهنگی و هنری؛ بازدید از موزه هنرهای معاصر پیش بینی شده است.

دهقان همچنین از برپایی نمایشگاهی از آثار و  فعالیت های دانشجومعلمان در محل این همایش خبر داد و گفت:  در کنار برگزاری کارگاه ها و نشستها، نمایشگاهی از فعالیت های دانشجومعلمان  در محل برگزاری همایش در طبقه همکف برپا می شود که برای هر استان یک غرفه 6 متری در نظر گرفته شده است تا آثار خود را به نمایش بگذارند.
 
 وی با اشاره به برگزاری جلسه گفت و شنود دانشجو معلمان با ریاست دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: پیش بینی شده جلسات همفکری دانشجو معلمان با یکدیگر در روز پنج شنبه 6 آذرماه برگزار و پس از آن یک نماینده از هر تشکل و انجمن مسائل و مشکلات خودشان را با رییس دانشگاه مطرح کنند.

شایان ذکر است؛ همایش "رویش" برای دانشجو معلمان خواهر از امروز، 4 آذرماه آغاز می شود و به مدت سه روز به طول می انجامد. همچنین برای دانشجومعلمان برادر، همایش از روز سه شنبه 11 آذرماه آغاز می شود و اختتامیه آن 13 آذرماه برگزار می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فعالیت ، گردهمایی ، معلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.