مدیر ملی طرح توسعه خوشه‌های صنعتی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد دیونیدوم‌ در ایران از ایجاد ظرفیت اشتغال 12 هزار نفری صنعت کفش در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، چندی پیش نخستین انستیو‌ توسعه موضوعات چرمی به ویژه در صنعت کفش یولیدو در مشهد افتتاح شد که این امر در راستای طرح ملی آموزش بازاریابی و فروش و توجه به ایجاد کسب و کارهای منطبق با نیاز بازار کار، همسو بودن تولید کفش در این منطقه به عنوان قطب صنعت کفش صورت گرفته است چرا که در سطح استان نیز جمعیت زیادی به شکل سنتی در این صنعت مشغول هستند .
 
این گزارش می‌افزاید: مدیر ملی پروژه توسعه خوشه‌های صنعتی یونیدو‌در  ایران با اشاره به اینکه صنعت کفش ایران نه تنها تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نگرفته بلکه به دلیل بازار خوب داخلی فرصت فرصت رونق نیز یافته است گفت: بر اساس مطالعات سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو‌ صنعت کفش در ایران از جمله صنایعی بوده که برای یونیدو دارای اولویت است و هم اکنون نیز این صنعت ظرفیت اشتغال 12 هزار نفری ایجاد کرده است.
 
 وی افزود: حوزه صنعت کفش در مشهد به عنوان یکی ازقطب‌های صنعت تولید کفش و مصنوعات چرمی متفاوت با سایر مناطق کشور بیشتر بر کفش زنانه تمرکز یافته و این خود از ویژگی‌های قطب صنعت چرم ایران است.
 
 عیسی منصوری در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت مهارتی و سطح تکنولوژیک صنعت کفش ایران باید در حوزه‌هایی مثل طراحی و توسعه بازار افزایش یابد خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مقصد اولین گام افتتاح مرکز آموزش صنعت کفش در مشهد بود و به دلیل  اینکه این مرکز ظرفیت بالاتری برای تولید داشت و می‌توانست مصنوعات چرمی دیگری را نیز تولید کند به انستیوی توسعه مصنوعات چرمی ارتقا در تغییر نام داد.
 
 گفتنی است: اهمیت توجه به این صنعت در کشور و توسعه آن باید طوری صورت گیرد که مجموعه‌های سنتی زیر چرخ صنعت از بین نروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال ، کفش ، صنعت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار