دبیرکل سابق سازمان ملل اعلام کرد که تمدیدهای متعدد روند مذاکرات را ازبین خواهد برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کوفی عنان در مصاحبه با این شبکه درباره اختلافات میان پنج به علاوه یک و ایران اظهار داشت: من در این گفتگوها شرکت ندارم و بالطبع از جزئیات آن هم خبر ندارم. اما می دانم که دو اختلاف کلیدی میان دو طرف وجود دارد. یکی محدود کردن ظرفیت غنی سازی هسته ای ایران است و دیگری درباره رژیم تحریمهاست. این دو موضوع کلیدی است، اما اگر دو طرف بخواهند می توانند این مناقشه طولانی مدت را حل کنند. هر چند ما باید درباره تحریم ها برخی اوقات بیشتر مراقب باشیم. 

کوفی عنان در پاسخ به سئوالی درباره تاثیر تحریم ها گفت: کشورهای غربی و بهتر است بگویم جامعه بین‌الملل معتقد بود که این تحریم‌ها می‌تواند ایران را بر سر میز مذاکره بکشاند و ایران تحت فشار قبول می‌کند درباره برنامه هسته ای مذاکره کند، اما اکنون که ایران بر سر میز مذاکره نشسته است، همین تحریم ها وضعیت را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است. 

عنان درباره خواست ایران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات اظهار داشت: من فکر می کنم ایران هم می خواهد این مناقشه حل شود و می خواهند با جامعه بین المللی تعامل داشته باشند. 

وی در پاسخ به سئوالی درباره نگرانی های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ما شاهد یک تلاش بین المللی هستیم و درآن تعهدات ایران کاملا روشن است و اینکه آنها از ایران می خواهند چه کاری انجام دهد و بر چه چیزی تمرکز دارند. ما باید بر این خواسته ها تمرکز کنیم و در مذاکرت با جدیت بر آن اصرار کنیم.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار