دکتر نجفی زاده گفت: سالانه 8 درصد به بیماران نیازمند به دیالیز اضافه می شود به طور یکه با چکاپ سالانه می تواند تا 50 درصد از ابتلا به نارسایی کلیوی در امان ماند.

دکتر کتایون نجفی زاده رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کمبود حدود 1500 دستگاه دیالیز در کشور وجود دارد، گفت: در کشور نیازمند جایگزین کردن دستگاهای فرسوده با دستگاهای جدید هستیم چرا که قیمت یک دستگاه دیالیز حدود 40 میلیون تومان است و این درحالی است که این دستگاهها با دستگاه تصفیه آّ که قیمت آن حدود 70 میلیون تومان است باید متصل باشد. 

وی افزود: متاسفانه سالانه 8 درصد به بیماران نیازمند دیالیز و نارسایی کلیه افزوده می‌شود که تعداد این بیماران در طی 5 سال به دو برابر می‌رسد.

نجفی زاده با تاکید بر اینکه نارسایی کلیه تا 50 درصد قابل پیشگیری است، عنوان کرد: مردم باید بدانند که اگر فشار خون و دیابت خود را کنترل کنند می‌توانند تا 50 درصد میزان ابتلای خود به نارسایی کلیوی را کاهش دهند.

وی توصیه کرد: مردم با انجام یک چکاپ سالانه کلی و اندازه گیری چند باره فشار خون در سال می توانند با نارسایی کلیه مبارزه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار