وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان :

شش و نیم میلیون کودک "افغان" در شرایط دشواری زندگی می کنند

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان از وضعیت دشوار 6.5 میلیون کودک افغان در مناطق مختلف این کشور خبر داد و گفت این تعداد از کودکان افغان در معرض خطر جدی قرار دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "آمنه افضلی" سرپرست وزار کار و امور اجتماعی افغانستان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: در حال حاضر حدود شش و نیم میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر و یا آسیب جدی قرار دارند و اقدامات انجام شده کافی نیست.

افضلی با تاکید به لزوم اقدامات جدی برای ساماندهی وضعیت 6.5 میلیون کودک آسیب پذیر افغان گفت: اکنون 1.9 نفر از کودکان در بازارها و جاده های کشور مشغول کارهای سخت و یا تکدی گری هستند و شمار زیادی از آنان نیز مورد آزار جنسی قرار می گیرند که ادامه این وضع نگران کننده است.

عبدالعلی محمدی مشاور ارشد حقوقی رییس جمهوری افغانستان نیز در مراسمی که به مناسبت تجلیل از روز جهانی کودک در کابل برگزار شد، اتخاذ تدابیری را برای جلوگیری از قاچاق کودکان ضروری دانست و گفت دولت جدید افغانستان برنامه های گسترده ای برای حمایت از کودکان آسیب پذیر در دست دارد.

مشاور حقوقی رییس جمهوری افغانستان در عین حال کودکان و نوجوانان افغان را آینده ساز کشورشان دانست و تاکید کرد با تمام توان باید در بهبود وضعیت آنان اقدام شود.

برخی گزارشهای رسانه های افغانستان به نقل از مقامهای امنیتی و دولتی این کشور حاکی است تا کنون شمار زیادی از کودکان و نوجوانان افغان که توسط قاچاقچیان در حال انتقال به پاکستان برای آموزش عملیات انتحاری بوده اند، دستگیر و به خانواده هایشان بازگردانده شده اند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار