امکانات مجازی جای کتاب را نمی‌گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت:‌احداث کتابخانه‌ها در سراسر شهر تهران می‌تواند از فقر فرهنگی افراد جامعه مخصوصا جوانان جلوگیری کند چرا که امکانات مجازی جای کتاب را پر نمی‌کند.

 عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: به جهت کتاب و کتاب خوانی یکی از موضوعات مهم در جامعه است که نسل جوان باید بیش از پیش به این امر تشویق شود و بسیار روشن است که هرگز امکانات مجازی نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا نمی‌تواند جای کتاب را پر کند.

وی بیان داشت: در دنیای امروزی کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است و برای گرایش بشر به کتاب خوانی از آغاز دوره چهارم شورای شهر تهران در طول برنامه 5ساله دوم به ایجاد امکانات لازم برای این امر پرداخته است که می توان یک کتابخانه جامع در هر منطقه تهران با تمام امکانات و همه عنوان کتاب مثال زد.

ناصحی تصریح کرد:‌ طرحی مبنی بر ایجاد کتابخانه در هر یک از 123ناحیه شهر تهران نیز در حال احداث است که البته از لحاظ فضا و امکانات نسبت به کتابخانه جامع هر منطقه محدودتر است همچنین در 374 محله تهران کتابخانه کوچکی احداث شود تا کتابخانه‌های محله‌ای در دسترس افراد مخصوصا نسل جوان باشد، البته از 374 محله 300محله به کتابخانه توسط سازمان معاونت فرهنگی هنری شهر تهران مجهز شده‌اند.

این عضو شورا یادآور شد: 54کتاب خانه شبانه روزی در تهران دایر است تا دانشجویان در ایام امتحانات بیشتر از فضای آرام فرهنگی بهره مند شوند علاوه بر این ‌آمار 81 کتابخانه نیز در فرهنگسرا توسط سازمان فرهنگی هنری شهر تهران احداث شده است که نزدیک به یک میلیون و 600هزار کتاب در آن‌ها موجود است.

ناصحی اظهار داشت:‌ برای اداره کتاب خانه‌ها از طرف معاونت فرهنگی هنری شهر تهران 560 پرسنل در حال خدمت  هستند تا به درستی به افراد جامعه خدمات رسانی شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر در دنیایی که علم و صنعت و تکنولوژی در لحظه رو به پیشرفت است توجهی به کتاب و فرهنگ نشود همواره افراد جامعه در پرتگاه سقوط قرار می‌گیرند که کتابخانه‌ها می توانند برای جلوگیری از فقر فرهنگی بسیار موثر باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتابخانه ، امکانات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار