"موسی فرزانیان" گفت: انیمیشن شکرستان کیفیت خوبی داشت و به دلیل تبلیغات مناسب، کودکان و خانواده‌های ایرانی استقبال خوبی از دفاتر و محصولات جانبی شکرستان به عمل آوردند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان؛ موسی فرزانیان، عضو هیئت مدیره اتحادیه نوشت‌افزار تهران، گفت: حدود هشتاد درصد بازار لوازم‌التحریر کشورمان در اختیار محصولات بیگانه و خارجی قرار دارد و در چند سال اخیر سهم محصولات ایرانی از سبد مصرفی داخلی کمتر شده است.

وی افزود: تولیدات دفاتر ایرانی به نسبت دیگر اقلام لوازم التحریر وضعیت بهتری دارد و تنها یک یا دو درصد دفاتر موجود در بازار ایران، خارجی می‌باشد.

فرزانیان، کیفیت تولیدات لوازم‌التحریر ایرانی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: بیش از نود درصد تولیدات نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر داخلی به راحتی در بازار به فروش می‌رسند. اما تولیدات وطنی به دلیل قیمت تمام شده بالا، قدرت رقابت با اجناس چینی را ندارند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نوشت‌افزار تهران تصریح کرد: دولت و بانکها باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری کنند زیرا واردات بی‌رویه تولیدات چینی، عرصه را بر تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده است.

فرزانیان در پایان گفت: چنانچه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما، فرهنگ‌ استفاده از لوازم‌التحریر و نوشت‌افرار ایرانی را ترویج کنند، می‌توانیم شاهد جهش بزرگی در زمینه خودکفایی لوازم التحریر ایرانی باشیم. 

گفتنی است، در سال 1392، دفترهای شكرستان با فروش بیش از یك میلیون و سیصد و هفتاد هزار جلد توانست حد نصاب پرمخاطب‌ترین دفترهای ایرانی را از آن خود سازد. این دفترها با استفاده از شخصیت های مجموعه پویانمایی «شكرستان» تولید شده بودند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار