امام جمعه زاهدان در کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی:

دشمنان اسلام در پوشش مبارزه با ترور به منطقه آمده‌اند/ آمریکا و اسرائیل در راس همه گروهک‌های تروریستی قرار دارند

مولوی عبدالحمید گفت: دشمنان اسلام برای این به منطقه آمده‌اند که با ترور مقابله کنند، اما این در حالی است که آمریکا و اسرائیل در راس گروهک‌های تروریستی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «مولوی عبدالحمید» در کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام حضور دشمنان اسلام در منطقه، تحت عنوان مبارزه با ترور را تنها پوششی برای حفظ خودشان خواند و تاکید کرد: در راس آنها آمریکا و اسرائیل هستند که می‌خواهند فرهنگ غربی را دنبال کنند و فروریختگی آن را دوباره احیا کنند.

امام جمعه زاهدان با اظهار تاسف از این که فتنه تکفیر در اسلام با خوارج ظهور پیدا کرده است، اظهارداشت: خوارج یاران رسول‌الله(ص) و سیدنا علی رضی‌الله را تکفیر کردند و آنها را نادان خواندند اما در مشاجراتی که بین صحابه پیش می‌آمد آنها هیچ گاه یکدیگر را تکفیر نمی‌کردند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: وقتی که خوارج سیدنا علی رضی‌الله را تکفیر کردند، ایشان ابتدا آنها را تفهیم و سپس لشکرکشی کرد.

وی با تمایز قائل شدن میان وحدت مذاهب اسلامی و وحدت گروه‌های سیاسی تصریح کرد: وحدت ما مانند وحدت اروپاییان، صرفا سیاسی نیست بلکه وحدت ما وحدت نفوس است و از جمله مشترکات ما کتاب خدا، شخص رسول اکرم(ص) و اهل بیت اوست که همه ما به اهل بیت رسول‌الله(ص) عشق می‌ورزیم.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: همه ما عاشق اهل بیت رسول اکرم(ص)، حسن و حسین رضی‌الله هستیم و اهل بیت مانند کتاب خدا از مشترکاتمان هستند.

وی تاکید کرد: امروز جهان اسلام نیاز به وحدت دارد و ما باید دشمن را بشناسیم و ببینیم که چه می‌خواهد و ترفندهایش را هم شناسایی کنیم.

وی در ادامه افزود: ضمن شناسایی تکفیر باید راهکارهای برون رفت از آن را نیز شناسایی کنیم و علمای شیعه و سنی باید بیرون بیایند و نقش علمایی خود را ایفا کنند چون جهان اسلام حرف علما را گوش می‌کند.

امام جمعه زاهدان با بیان این که در این کنگره دو ویژگی زمان و مکان بسیار مهم بوده است گفت: این کنگره در این شرایط زمانی بسیار مهم است زیرا جهان اسلام اکنون از دودستگی تکفیر و افراط رنج می‌برد و افراط به اوج خود رسیده است و زمان این محفل را طلب می‌کرد.

مولوی عبدالحمید در خصوص اهمیت مکان این کنگره اذعان داشت: چون شهر قم یکی از مراکز علمی جهان است و امروز شیعه و سنی در کنار هم در قم جمع می‌شویم که علمای شیعه و سنی در جهان مورد توجه هستند.

وی با اشاره به این که امروز جهان اسلام از تکفیر رنج می‌برد تصریح کرد: دین اسلام ماندگار است اما افرادی می‌خواهند وسعت این دین را محدود کنند اما اکنون دین اسلام 2 میلیارد پیرو دارد.

وی افزود: متاسفانه افراد تنگ نظر و بی‌سواد که عقلشان کارآمد نیست می‌خواهند این دین را محدود کنند.

شایان ذکر است؛ مولوی عبدالحمید در ابتدای سخنرانی خود با ابراز خوشحالی از این گردهمایی آن را مایه اندوه دشمنان خواند و تاکید کرد این فضل رب العالمین  است و همچنین با تشکر از آیات عظام مکارم شیرازی و جعفر سبحانی گفت: از این عزیزان که با زحمت و هزینه فراوان این محفل و مجلس را فراهم کردند و همکاران خود را متحمل زحمت کردند بسیار متشکرم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.