سامانه اطلاع رساني مطالبات سهامداران در آستانه راه اندازي

سامانه اطلاع رساني مطالبات سهامداران در آستانه راه اندازي به منظور صيانت از حقوق سرمايه گذاري ، به زودي راه اندازي مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سنا، حامد سلطاني نژاد ، مدير عامل شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) گفت :  يکي از نگراني هاي سرمايه گذاران به ويژه سهامداراني که داراي انواع اوراق بهادار در سبد دارايي هاي خود هستند، اطلاع و اقدام بموقع در خصوص منافع شان (توزيع سود، افزايش سرمايه، فروش حق تقدم هاي استفاده نشده و ... ) است.

وي ادامه داد: نبود سامانه اي يکپارچه براي انعکاس مطالبات سهامداران در بازار سرمايه باعث شده است سرمايه گذاران براي دريافت منافع خود با مشکلات فراواني روبرو شوند.

مديرعامل سمات خاطرنشان کرد : اين شرکت به منظور صيانت از حقوق سرمايه گذاران، سامانه اي را طراحي کرده است تا سهامداران بتوانند از مطالبات خود آگاه شوند.

وي با بيان اينکه طراحي فني اين سامانه به اتمام رسيده است، گفت : زيرساخت هاي مقرراتي و حقوقي آن در حال تدوين است تا گام نخست اين طرح را که شامل اطلاع رساني مطالبات سهامداران است، در آينده اي نزديک راه اندازي کنيم.

سلطاني نژاد اظهار داشت : در گام دوم اين طرح، شرايطي فراهم خواهد شد تا سهامداران بتوانند سود خود را بدون مراجعه به ناشر از طريق کانال شرکت هاي کارگزاري، تامين سرمايه، سبدگردان و يا بانک ها دريافت کنند که تحول عظيمي در بازار سرمايه ايجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، سهامدار ، اوراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار