60 گونه گياهي در حال انقراض استان اصفهان شناسايي شدند .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان گفت: از مجموع 400 گونه گياهي با خواص دارويي، خوراکي و صنعتي به دليل برداشت هاي غير مجاز 60 گونه آنها دراين استان در حال انقراض و آسيب است.

شاملي  با بيان اينکه تا کنون بيش از دو هزار گونه گياهي در استان اصفهان شناسايي شده،است افزود: 46 درصد از اين گونه ها اندميک و بومي استان هستند.

وي با اشاره به اينکه پس از شناسايي گونه‌هاي در معرض خطر ،امسال اين گونه ها در قالب طرح ذخيره گاه‌هاي جنگلي و مرتعي  حفظ شده‌اند گفت : درروند واگذاري و بهره‌برداري از معادن و صدور مجوز در رويشگاه‌هايي که گونه‌هاي گياهي آن در معرض انقراض و آسيب است محدوديت‌هاي ويژه‌اي اعمال شده است.

مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان گفت: به منظور حفاظت از رويشگاه‌هاي استان با استقرار نيروهاي حفاظتي از بوته کني گياهان جلوگيري مي‌شودو همچنين در قالب طرحهاي تکثير و کاشت گياه به طور مداوم را براي احياء رويشگاهها اجراشده است.

شاملي  درخصوص ميزان مشارکت مردم در حفظ عرصه‌هاي طبيعي و رويشگاه ها گفت: هم اکنون حدود دو هزار هکتار از اراضي طبيعي در منطقه پشت کوه شهرستان فريدون شهر که يکي از رويشگاه‌هاي اصلي گياه کرفس است با مشارکت اهالي منطقه حفظ و حراست مي‌شود.

وي گفت: به منظور حفاظت از عرصه هاي طبيعي هم اکنون 200 قرق‌بان افتخاري کار حفاظت از اين عرصه‌ها را به عهده دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گیاه ، انقراض ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار