سردار دهقان در همایش بسیجیان وزارت دفاع:

بهانه جویی‌های استکبار جهانی درباره فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران/ بسیج، یادگار امام راحل است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی تاکنون به هیچ کشوری نگاه تجاوزگرانه نداشته و دارای صداقت گفتار و عمل بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع در گردهمایی 5 هزار نفری بسیجیان وزارت دفاع که در  ورزشگاه ساصد برگزار شد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی تاکنون به هیچ کشوری نگاه تجاوزگرانه نداشته و دارای صداقت گفتار و عمل بوده است.  
 
وی افزود: امام راحل اولین بسیجی انقلاب اسلامی بودند و حرکت جهادی ملت ایران منشأ ایجاد تحولات بنیادین در عرصه‌های داخلی و بیرونی شده و بسیج یادگار امام خمینی(ره) است.  
 
وزیر دفاع با اشاره به برشمردن خصوصیات امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفت: امام و رهبری مصداق عینی انسان کامل هستند که آینده را به روشنی می‌بینند.
 
سردار دهقان با اشاره به اهمیت بسیج در کلام امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام فرمودند امیدوارم خداوند مرا با بسیجیان محشور کند و ایشان به معنای در مسیر اعتلای کلمه الهی با تمام توان تلاش کردند.  
 
وزیر دفاع با اشاره به ظرفیت‌های بسیج و برشمردن ویژگی‌های آن‌ها از جمله ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی تصریح کرد: بسیجیان تفسیر تمام‌عیار یک انسان کامل هستند.  
 
وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی از عزت بهره‌مند است و دشمنان فارغ از نقطه و جغرافیای خود نگرانی عمیق در مواجهه با ملت ایران دارند، دلیل آن تنها ایستادگی ملت ایران بوده و استکبار در هیچ شرایطی نمی‌تواند اراده خود را به ما تحمیل کند.  
 
سردار دهقان با اشاره به الگو پذیری کشورهای منطقه از بسیج اظهار داشت: امروز در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق که شاهدیم در مقابل تهاجم تمام عیار دشمنان این کشورها قادرند بایستند به‌خاطر این است که بسیج ما را الگو کردند و این یک نقطه قوت است.  
 
سردار دهقان با بیان اینکه امروز در جنگ تمام عیار دیپلماتیک با دنیای سلطه هستیم، تأکید کرد: بیش از یک دهه فشار ظالمانه و تحریم‌های ضد بشری توسط طرف غربی انجام شده و ملت ما از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز در مقابل استکبار ایستادگی کرده و در تمام این مدت مستکبرین سعی داشتند ایران اسلامی را تهدیدی برای امنیت و نظم نوین جهانی معرفی کنند.  
 
وی ادامه داد: در همین راستا آنها مزدورهایی(تروریست‌هایی) را پرورش دادند تا چهره اسلام و انقلاب را مخدوش کنند تا مبادا مردم به انقلاب اسلامی اقتدا کنند و همه این اقدامات انجام شده هیچ نتیجه‌ای نداشته و آنچه که باقی مانده هویت ما بوده است.  
 
سردار دهقان گفت: استکبار سلاح هسته‌ای را بهانه کرده تا دنیا را در مقابل ما تجهیز کند و در مقطعی هم موفق شد، اما ما در سایه مذاکرات هسته‌ای به دنبال حقوق خود هستیم و از حقوق خود عدول نخواهیم کرد و اگر نظام سلطه 12 سال فشار بر ملت وارد کرده ما ایستادگی و مقاومت کردیم و ذره‌ای از حقوق خود عقب ننشستیم.
 
وزیر دفاع با اشاره به توانایی تیم مذاکره کننده و اعتماد رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید از توان بالایی برخوردار باشد و مذاکره کنندگان با حمایت مردم توانسته‌اند گام‌های خوبی بردارند و دولت و ملت به هیچ عنوان از خطوط قرمز عدول نخواهند کرد و یقین داریم که به لطف انسجام ملی و مدیریت رهبر معظم انقلاب پیروز خواهیم شد.  
 
وی ادامه داد: ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای یک طرف و تمام کشورهای دنیا طرف دیگر هستند و در این راستا مانند زمان جنگ تحمیلی شده است و روس‌ها هم خیلی همکاری نمی‌کنند و فقط مقابله نمی‌کنند و همه اقداماتی که علیه ملت انجام شده فشار به ناحق بوده و امروز دنیا دیگر انسجام و پیوستگی لازم را ندارد.  
 
وزیر دفاع با اشاره به حقانیت جمهوری اسلامی اضافه کرد: ما در سایه مذاکرات به دنبال حقوق خود هستیم و به دنیا نشان دادیم که با صداقت، راستی و پذیرش مسئولیت جز حقوق خود چیزی نمی‌خواهیم و تمام اطلاعات دشمن پرونده‌سازی بوده و مستند نیست.  
 
سردار دهقان در پایان با اشاره به مقاومت ملت ایران در سخت‌ترین شرایط و اثبات حقانیت ملت ایران و اینکه تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران را به میز مذاکره نیاورده خاطر نشان کرد: ما نشان دادیم در سخت‌ترین شرایط، ملتی منسجم هستیم و جمهوری اسلامی در عین حال رشد اقتصادی خود را تأمین و تورم را کنترل کرد و ذره‌ای از مواضعش عدول نکرد و این باعث پیروزی ملت ایران شد. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: آینده ، اولین ، صداقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار