چاوشي

تزلزل جايگاه كتاب با گسترش فضاهاي مجازي/ جامعه دانش بنيان همچنان نيازمند كتاب است

معاون استاندار تهران گفت : هفته كتاب فرصتي براي بهبودي ارتباط جامعه با كتاب بود . جامعه اي كه مي خواهد با آگاهي و دانش پايدار و مبنايي ارتباط پيدا كند همچنان نيازمند كتاب و كتابخواني است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سيد شهاب الدين چاوشي، معاون سياسي – اجتماعي استاندار تهران با اشاره به نهادينه شدن كتابخواني در تاريخ ايران اظهار داشت: كتاب و كتابخواني نهاد دانايي يك ملت است . ملت بزرگ ايران كه سهم عمده اي در تمدن بشري و بخصوص تمدن اسلامي دارد،‌هرگز پيوند خود را با كتاب نگسسته است.

وي افزود: اما امروز با توسعه فضاهاي مجازي در برخي دلايل اقتصادي جايگاه كتاب و كتاب فروشي ها و البته مهمتر از آن كتابخانه ها متزلزل شده است .هفته كتاب فرصتي براي بهبودي ارتباط جامعه با كتاب است . جامعه اي كه مي خواهد با آگاهي و دانش پايدار و مبنائي ازتباط پيدا كندهمچنان نيازمند كتاب و كتابخواني است .
 
معاون استاندار تهران خاطرنشان كرد : پيامبر بزرگ ما معجزه آسماني خود را كتاب قرآن معرفي مي كند كه در برگيرنده آگاهي،‌ دانش و بينش است.
 
به گفته وي ، ابتكار خوبي كه آقاي مسجد جامعي عضو شوراي اسلامي شهر تهران به خرج دادند و با استقبال خوب انديشمندان نيز مواجه شد، تحسين برانگيز است . 

وي تصريح كرد : مناست اين است كه نهادهاي تاثير گذار در هر مناسبتي فرهنگ كتاب و كتابخواني را ترويج كنند و منتظر حركت خواص نباشند. كتاب بايد بخشي از زندگي ما و جزء لاينفك سبد خانواده ايراني بحساب بيايد چرا كه جامعه اي كه با كتاب انس و الفت دارد، كمتر دچار ابتذال و انحطاط مي شود.
 
چاوشي عنوان کرد : در افق چشم انداز بيست ساله كشورسهم ايرانيان از كتاب و كتابخواني بايد به نقطه قابل قبولي برسد. البته گاهي كتابخوان ها كتابهاي مناسبي در اختيار ندارند و از همين رو ناشران و نويسندگان نيز بايد به نيازهاي جامعه پاسخي روشن بدهند و در سطوح مختلف كتابهاي مناسبي را تدوين و وارد عرصه كنند.

معاون سياسي – اجتماعي استاندار تهران با اشاره به جايگاه والاي كتاب خاطر نشان کرد : هنوز كتاب پس از اينهمه محصولات ديجيتالي ، بعنوان يك كالاي فرهنگي و در دسترس تاثيرگذاري خاص خودش را دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، مجازی ، تزلزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار