رئیس آموزش و پرورش شهریار گفت: برخی از انبوه سازان فعال در این شهرستان سهم مدارس در بنای فضای آموزشی را لحاظ نمی‌کنند و باید مبلغی بر 40میلیارد تومان به احداث مدارس در شهرستان شهریار اختصاص دهند.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ذبیحی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار در نشست خبری که در محل آموزش و پرورش منطقه مورد اشاره برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان شهریار با نه هزار فرهنگی و غریب به 135هزار دانش آموز از مناطقی به شمار می رود که از کثرت جمعیتی دانش آموزی بالایی برخوردار است و عزم ما بر این است که با فضل الهی چالش‌ها را به فرصت ها مبدل نماییم.

وی در ادامه با اشاره به استعدادها و توانمندی های بالقوه و متعدد شهرستان شهریار در عرصه‌های گوناگون اعم از تربیتی و پرورشی تصریح کرد:‌کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در رشته‌های گوناگون ورزشی و رشد چهارصد درصدی در عرصه فعالیت‌های قرآنی موید این موضوع است.
 
علی ذبیحی در ادامه با اشاره به اهمیت رشته‌های مهارتی و کار دانش عنوان کرد: توسعه کشور معطوف به رشته‌های مهارتی است و طبق برنامه پنجم توسعه 65درصد از میزان آموزش مشمول رشته‌های این چنینی می‌شود اما متاسفانه در حوزه مورد اشاره خانواده‌ها و دانش آموزان کمتر رغبتی به انتخاب رشته‌های مهارتی و ادامه تحصیل در این رشته‌ها نشان می دهند که می‌طلبد فرهنگ سازی هر چه بیشتری در این بخش صورت پذیرد.
 
وی در ادامه ضمن انتقاد از  انبوه سازان این شهرستان افزود: رقمی بالغ بر 40میلیارد تومان سهم عرصه آموزشی و تربیتی شهرستان شهریار از فعالیت انبوه سازان در این منطقه است که باید مصروف احداث مدارس طبق ماده‌های قانونی 16،17 و 18 شود و متاسفانه فعالان عرصه ساخت و ساز آن طور که باید این موارد قانونی را لحاظ نمی‌کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت مقاوم سازی مدارس و در نظر گرفتن استانداردهای لازم در بناهای ساختمانی از سوی پیمانکاران عنوان کرد: احداث مدارس باید به گونه‌ای اجرایی شود که مشکلی برای دانش آموزان پیش نیاید و ما   می‌بینیم برخی از مدارس آلمانی یا ایتالیایی در ایران بعد از گذشت 50سال هنوز مقاومت ساختاری دارند اما مدارسی در سطح شهریار بعد از گذشت یک سال از ساخت آن با مشکل مواجه می‌شوند و نیازمند به بهسازی یا بازسازی دارند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار در پایان و در پاسخ به سوال  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص سطح و میزان هوشمند سازی مدارس در شهرستان مذکور خاطر نشان کرد: در کلیت امر 80درصد از مدارس شهریار هوشمند هستند و با توجه به هزینه 5میلیون تومانی هوشمند سازی ها منابع دولتی جوابگوی هزینه‌های این چنینی نیست و امید آن داریم با مشارکت و هم یاری هر چه بیشتر اولیای دانش آموزان روند تجهیز مدارس و کلاس‌های هوشمند در آینده بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهریار ، فعال ، انبوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار