نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت مراکز تجاری اداری و تفریحی ایران با هدف ایجاد قوانین موثر در این بخش و هم افزایی بین مدیران این مراکز و مسئولین شهری و مقامات دولتی، دهم آذر ماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می‌شود.

محمد اولیایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به توسعه ایجاد مراکز بزرگ تجاری و تفریحی در شهرهای مختلف ایران و با هدف ایجاد قوانین موثر در این بخش و هم افزایی بین مدیران این مراکز و مسئولین شهری و مقامات دولتی مرتبط با این موضوع، برای نخستین بار کنفرانس بین المللی مدیریت مراکز تجاری و تفریحی دهم آذر ماه سال جاری در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

 وی تصریح کرد: در این همایش مسئولین بلند پایه کشوری از وزارت مسکن و شهرسازی – شهرداری تهران نمایندگان منتخب خانه ملت و صاحبان مراکز تجاری، اداری و تفریحی از سراسر کشور و نیز جمعی از شرکتها و برندهای منتخب داخلی و خارجی حضور خواهند داشت 

اولیایی گفت:صنعت مراکز تجاری در دنیا سالهاست که به عنوان یکی از صنایعی که باعث بالندگی و توسعه کشور ها می شود مورد توجه قرار گرفته است. در ایران یک دهه است که این صنعت رشد چشمگیری داشته  ولی عملا این صنعت هم مانند صنایع دیگر احتیاج به قوانین و زیرساخته هایی برای رشد و توسعه دارد هم از نظر نگاه دولتی هم مدیریت این مجموعه ها.  

وی افزود: متاسفانه تا کنون در کشور فقط به ساخت و ساز این مراکز پرداخته شده ولی ما سعی می کنیم در اولین کنفرانس بین المللی مراکز تجاری در ایران چندین هدف را دنبال کنیم، ابتدا سرمایه گذاران، سازندگان و مدیران این مراکز تجاری گرد هم میآیند تا از طریق یک سندیکا ،هم افزایی نسبت به توسعه قوانین مرتبط با این مراکز اقدام کنند، همچنین شرکت ها در عین رقابت که در همه جهان متداول است برای استفاده بهینه از این مراکز در جهت توسعه ملی اقدام کنند.

دبیر نخستین کنفرانس مدیریت مراکز تجاری تفریحی  گفت: هدف بعدی این است که به بهره برداران ، روشهای مدیریتی نوین که در کشورهای مختلف جهان اعمال می‌شود را معرفی کنیم که شامل راه حل های نرم افزاری و هم روشهای مدیریتی برای افزایش بهره وری در این مراکز تجاری است و هدف سوم  نزدیک شدن بخش خصوصی و دولتی است تا هم مشکلات به حداقل برسد وهم نیازهای دوطرف مطرح شود .

اولیایی درباره میزان سرمایه گذاری در این بخش گفت : رقم مشخصی از سرمایه گذاری در دست نیست اما بیش از 50 مرکز تجاری فقط در تهران در دست احداث است و این یک سرمایه گذاری بسیار بالا در این بخش است .

در ادامه سعید عباسیان رئیس کمیته اجرایی مراکز تجاری مشهد در حاشیه نشست راهبردی نخستین کنفرانس مدیریت مراکز تجاری و تفریحی گفت: سرمایه گذاری مراکز تجاری سود آور است و اکثر سرمایه گذاران در جهت ایجاد در آمد های جدید در این زمینه فعالیت  می کنند .

وی گفت باتوجه به اینکه بازارهای سنتی و خطی، کارایی خود را از دست داده اند، ایجاد برج ها و مجتمع های تجاری و تفریحی می تواند مجموعه ای از کارکرد ها را در کنار هم جمع کند مانند صنوف و واحدهای تجاری ،پارکینگ، سینماهای چند بعدی ،شهربازیها ،رستورانها و تالارها که  نیازهای خانواده ها را در کنار هم فراهم می کند .

شناسایی 370 مرکز تجاری در مشهد

عباسیان  تاکید کرد که در مشهد بیش از 370 مرکز تجاری شناسایی شده اند و اتحادیه ای برای آن تشکیل شده است.ساخت وسازهها از 10 سال پیش به یک رقابت تبدیل شده و سرمایه گذاران سعی میکنند امکانات و تجهیزات و خدمات بیشتری راارائه کنند تا از این رقابت عقب نمانند .  
وی به لزوم تدوین استراتژی های مناسب در جهت تربیت مدیران موثر در این بخش ودستیابی به استانداردهای مناسب با توجه به فرهنگ ایرانیان اشاره کرد  و گفت پروژه ها به نوعی الگو برداری از کشورهای دیگر بوده و با فرهنگ ایرانی سازگار نبودند و تازه با گذشت یک دهه اقداماتی در جهت استاندارهای این مجموعه ها منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی انجام شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار