به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، موتورسیکلت‌های بنزینی عامل یک‌چهارم آلودگی هوای تهران هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که قطعاً یکی از راهکارهای اساسی در کاهش آلایندگی هوای تهران، استفاده از خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی است، گفت: در شرایطی که ناوگان خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌های بنزینی و نیز کیفیت نامناسب سوخت، باعث تشدید آلودگی هوای تهران شده، ورود خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های بنزینی، بهترین راهکار در این زمینه است.

غلام محمد زارعی افزود: یک چهارم آلودگی هوای تهران ناشی از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی است و مسلماً استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، ضمن آلودگی صوتی کمتر،‌ در کاهش آلودگی هوا نیز نقش مؤثری‌ ایفاء خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه 5 ساله ورود 10 هزار دستگاه تاکسی هیبریدی و 40 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران، اظهارداشت: خوشبختانه شهرداری تهران گام‌های مؤثری در این خصوص برداشته و با اختصاص امتیازات و ارائه تسهیلات به خریداران، پیشگام ورود موتورسیکلت‌های برقی به ناوگان فرسوده موتوری شده است.

نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در گام نخست با ارائه تسهیلات پیش‌بینی شده به خریداران موتورسیکلت‌های برقی و در گام بعدی با تولید آن‌ها در داخل کشور، قطعاً به تدریج شاهد کاهش قیمت این نوع از موتورسیکلت‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام/
برچسب ها: موتورسیکلت ، بنزین ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.