"پاتریک مارتن" تاکید کرده است که تصمیمات اجرایی که دولت اوباما در خصوص راه حل موقت شرایط حدود پنج ملیون مهاجر غیر قانونی در آمریکا اتخاذ کرده، قهقرایی و متعارض با دموکراسی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"؛ "پاتریک مارتن" نویسنده آمریکایی، تاکید کرده است که تصمیمات اجرایی که دولت اوباما در خصوص راه حل موقت شرایط حدود پنج ملیون مهاجر غیر قانونی در آمریکا اتخاذ کرده، قهقرایی و متعارض با دموکراسی است.

مارتن توضیح داد: طرح جدیدید اوباما در خصوص اصلاح قوانین مهاجرت، بر سرچشمه ای مشترک استناد دارد که شاکله سیاسی آمریکا به طور کلی بر آن تکیه دارد و این قانون به تمام مهاجران غیر قانونی، به عنوان یک مجرم می‌نگرد.

بر اساس این طرح ظالمانه ی رئیس جمهور آمریکا، مهاجرین، دیگر نمی توانند تابعیتی بدست آورند و یا اینکه مجوز اقامت دائم در آمریکا را کسب نمایند؛ گر چه پنج سال در آنجا زندگی کرده باشند و شرایط اخذ مجوز اقامت دائم را هم داشته باشند.

مارتن توجه را بدین نکته جلب کرد که به موجب این طرح جدید، کارگران مهاجری که می‌توانستند از خطر اخراج از آمریکا به دور باشند، زین پس، علی رغم اینکه مجبورند مانند دیگر شهروندان آمریکایی مالیات پرداخت کنند، از بهره مندی از خدمات رفاهی و اجتماعی مانند، مراقبت های بهداشتی وعده های غذایی رایگان، محروم خواهند شد.

مارتن اعتقاد دارد این تصمیمات آمریکا علیه مهاجران، منافقانه و ناعادلانه می باشد و توضیح داد، این دولت اوباما بوده است که از بازرگانان و سرمایه دارانی که اقتصاد آمریکا و جهان را به سبب فعالیت های مجرمانه و مزورانه ی خود، در باتلاق رکود فرو بردند، حمایت کرده است.

دولت اوباما نه تنها از این سرمایه داران فریبکار حمایت کرد که حتی تسهیلات هنگفتی در چارچوب عملیات نجات مالی به آنها تقدیم کرد.

مارتن گفت: دولت اوباما، عملا به دستگاه های شکنجه گر آمریکا، چه "سیا" و چه مسئولین دولت سابق، جورج بوش که به صورت غیر قانونی و براساس ادعاهای بی اساس، جنگ های مختلفی را به راه انداختند، مصونیت داد.

مارتن افزود: اوباما خود نیز، برخلاف قانون عمل می کند و قانون اساسی آمریکا را از طریق اختیاراتی که دارد، زیر پا می‌گذارد که از جمله ان می توان به جاسوسی، بازداشت و ترور شهروندان امریکایی اشاره کرد.

او تاکید کرد، راه حل موقتی که چند روز چپیش باراک اوباما در خصوص شرایط پنج ملیون مهاجر غیر قانونی از مجموع 11 میلیون مهاجری که در آمریکا اقامت دارند، مطرح کرده و آنان را به اخراج تهدید می‌کند، محورهای وحشتناکی را شامل می‌شود و از زبانی سرکوبگرانه استفاده کرده است که نشان از برخورد اوباما با این مهاجران، به عنوان یک مسئله ی امنیتی، بر اساس حمله به مهاجران در مرزها و اخراج اجباری آنان دارد.

گفتنی است از زمان "رونالد ریگان" رئیس جمهور پیشین آمریکا، تا کنون، تمام راه حل ها در خصوص شرایط تعداد زیادی از مهاجران و اصلاح قوانین مهاجرت در آمریکا با شکست مواجه شده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار