یک دیپلمات غربی اعلام کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای یکی از گزینه های روی میز است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانوستی، یک دیپلمات غربی اعلام کرد طبیعی است که در حالی که به پایان زمان ضرب الاجل نزدیک می شویم در خصوص موارد مختلفی از گزینه ها مذاکره کنیم. تمدید مذاکرات یکی از گزینه های روی میز است. 

وزرای امور خارجه 1+5 - به جز "ونگ یی" وزیر امور خارجه چین که صبح روز دوشنبه وارد وین خواهد شد - روز یکشنبه در تلاش برای دست یابی به توافق نامه جامع هسته ای در پایتخت اتریش گرد هم آمدند، توافق نامه ای که سبب لغو تحریم های اعمال شده غرب علیه ایران تا ضرب الاجل 24 ماه نوامبر می شود. با این حال، موانع زیادی بر سر دست یابی به توافق نامه هسته ای وجود دارد و اختلافات طرف ها نیز هنوز بر سر جای خود باقیست.

"فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر ما بر آخرین تلاش ها متمرکز شده ایم. صبح فردا تلاش گسترده خود را برای دست یابی به توافق انجام خواهیم داد. او همچنین گفت: البته ، اگر قادر نباشیم به توافقی دست یابیم باید ببینیم چه اقدام دیگری می توانیم انجام دهیم.

به گفته "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه ، پس از دور نهایی مذاکرات در عمان - که طی روزهای دهم و پازدهم ماه نوامبر در مسقط برگزار شد - ، موضوعات مورد اختلاف و بحث برانگیز شامل راکتور اراک ، تحریم ها ، غنی سازی اورانیوم ، شفافیت و تحقیقات قبلی هسته ای می باشد.

ظاهرا در مذاکرات شش روزه قدرت های جهان و ایران - که در سطح وزرا برگزار می شود - برخی پیشرفت ها در این زمینه ها حاصل شده است. با این حال،  این مذاکرات پشت درهای بسته در هتل کوبورگ وین برگزار می شود.

در حال حاضر، روند و چگونگی لغو تحریم ها و حجم غنی سازی اورانیوم در کانون مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک قرار دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار