یک مقام امریکایی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان از احتمال تمدید مذاکرات خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا به سی ان ان گفت:ایالات متحده ممکن است مهلت دستیابی به یک توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران را تمدید کند.

مذاکره کنندگان بین المللی در وین، اتریش، در تکاپوی رسیدن به یک توافق تا ضرب الاجل روز دوشنبه هستند.

این مقام امریکایی گفت: "این طبیعی است که در فاصله کمتر از 48 ساعت به پایان مهلت ما در مورد طیف وسیعی از گزینه ها بحث کنیم." "تمدید یکی از این گزینه ها است."

به نظر می رسد هر دو طرف به "احتمال تمدید مذاکرات" چندین ماهه ای که پیش بینی می شود نتیجه نهایی آن بر روابط تهران با غرب تاثیرطولانی خواهد گذاشت،اشاره دارند.

وقتی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه صبح روز یکشنبه شبکه ABC ،در مورد ضرب الاجل سوال شد او این ایده را رد نکرد.‬

‫او گفت."من فکر می کنم که آنچه که ما قصد داریم انجام دهیم این است که آنچه را که در طول آخر هفته (یکشنبه) پیش می آید، بررسی کنیم."

وقتی از او پرسیده شد که آیا کنگره هرگونه توافق با ایران را تایید می کند؟ اوباما گفت، "من اطمینان دارم که اگر ما به توافقی برسیم که قابل اثبات باشد و اطمینان دهد که ایران ظرفیت برک آوت(گریز هسته ای) را ندارد، من نه تنها می توانم کنگره را متقاعد کنم، بلکه می توانم مردم آمریکا را متقاعد کنم که آن چه که انجام میدهیم درست است. "‬

انتهای پیام//
برچسب ها: باراک ، اوباما ، ریاست ، جمهوری ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار