عاروتص شوا: ایران "صهیونیست‎ها" را مقصر شکست مذاکره می داند

پایگاه خبری صهیونیستی عاروتص شوا در گزارشی از مذاکرات هسته‌ای وین نوشت ایران، صهیونیست‌ها را عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات می‌داند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛این پایگاه خبری می‎نویسد در حالی که آخرین مهلت برای مذاکرات هسته ای نزدیک می‎شود، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، لابی صهیونیستی در ایالات متحده را در ممانعت از دستیابی به یک توافقنامه مقصر می‎‎داند.

درحالی که آخرین مهلت دستیابی به یک توافق در مورد برنامه هسته ای ایران نزدیک می‎شود، ایران معتقد است که دلیل شکست مذاکرات و شکاف گسترده بین دو طرف، "فشار صهیونیست ها" است.

این پایگاه خبری با اشاره به سخنان شنبه شب سرلشکر فیروزآبادی ، قبل از آغاز مذاکرات ژنو سوئیس ، به نقل از او گفت :" دستیابی به توافق توسط اسرائیل و جمهوری‎خواهان ایالات متحده خنثی شد."

این مقام ارشد ،انتخابات میان دوره‎ای آمریکا را که در آن جمهوری خواهان اکثریت هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان را به دست آوردند، مقصر دانست و توضیح داد که لابی صهیونیست بر حزب جمهوری خواه تاثیر بیشتری دارد تا بر حزب دموکرات.

در ادامه این گزارش آمده است به دلیل مشکلات در مذاکرات، چندین رسانه گزارش کرده‎اند که شش قدرت جهان قصد دارند ضرب الاجل  24نوامبر را تمدید کنند.

در عوض فیروزآبادی اعلام کرد که در دور قبلی مذاکرات، که در عمان برگزار شد، آنها " به توافق بسیار نزدیک بودند، اما آنچه آمریکایی‎ها در واقع گفتند سخنان صهیونیستها بود."

فیروزآبادی ادامه داد "تمام مذاکراتی که یک سال طول کشید و برای آن پول زیادی خرج شد به دلیل یک رویداد سیاسی که در ایالات متحده رخ داده به هم ریخت."

به گفته وی، مقامات آمريکايی مديون پول‌هايی هستند که صهيونيست‌ها در آمريکا براي روی کارآوردن جمهوری خواهان خرج مي‌کنند و نمي‌توانند حرف جمهوری اسلامی ايران را بفهمند.

انتهای پیام//
برچسب ها: عاروتص ، شوا ، ایران ، هسته ، وین ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار