رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شماری از رهبران و بزرگان قومی این کشور ضمن تاکید بر این که برقراری صلح در کشور به یک نقشه منسجم نیاز دارد، گفت: رهبران و بزرگان قومی ستون‎های دولت وحدت ملی افغانستان هستند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: "محمداشرف غنی" با رهبران جهادی و سیاسی افغانستان دیدار کرده و در مورد دستاوردهای خود در سفرهای اخیرش به کشورهای "چین"، "عربستان سعودی" و "پاکستان"و سفر زودهنگامش به کشور نپال جهت مشارکت در اجلاس سازمان «سارک» و کنفرانس لندن گزارش داد.
 
اشرف غنی رهبران و بزرگان قومی را ستون‎های دولت وحدت ملی افغانستان خواند و خاطرنشان کرد: دولت وحدت ملی جهت اصلاحات در این کشور با مشورت شهروندان افغانستان در چارچوب ارزش‎های اسلامی و افغانی متعهد است.
 
رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: صلح نیاز اساسی شهروندان است که جهت برقراری آن در این کشور به یک نقشه منسجم ملی و مشورت با شهروندان افغانستان نیاز دارد.
 
رهبران و بزرگان قومی نیز با تاکید بر بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان گفتند: دولت وحدت ملی در راستای خدمت‎گذاری به مردم افغانستان با یک صدا و نظر واحد گام بردارند.
 
رئیس جمهور افغانستان از زمان دولت‎داری خود تا کنون 3 بار سفرهای رسمی به خارج افغانستان داشته که چندین توافقنامه‎های را در بخش مختلف با کشورهای چین و پاکستان به امضا رسانده است.
 
از طرفی هم قرار است تا چند هفته دیگر کنفرانس لندن برگزاری شود که بحث اصلی آن روی وضعیت کنونی افغانستان خواهد بود و معرفی کردن اعضای کابینه جدید قرار بود پیش از برگزاری این کنفرانس معرفی شود، که تاکنون هیچ گونه اقداماتی در این باره صورت نگرفته است.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.