سی‎ان‎ان به نقل از مقام آمریکایی گزارش داد؛

در مذاکرات در مورد طیف وسیعی از موضوعات بحث می‎شود/ به برداشتن گام‎های رو به جلو ادامه می‎دهیم

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در گزارشی عنوان کرد یک مقام آمریکایی نسبت به نتیجه مذاکرات ابراز خوشبینی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ب؛پایگاه سی ان ان می نویسد مذاکره‌کنندگان بین‌المللی در وین سخت در تلاش هستند تا بر سر برنامه هسته ای ایران به توافقنامه‎ای دست یابند؛با این حال یک مقام آمریکایی درباره مذاکراتی که اکنون به مرحله حساسی رسیده است، ابراز خوشبینی کرد.

به نظر می رسد هر دو طرف به "احتمال تمدید مذاکرات" چندین ماهه‎ای که پیش بینی می‎شود نتیجه نهایی آن بر روابط تهران با غرب تاثیر طولانی خواهد گذاشت،اشاره دارند.

سی ان ان به نقل از یک خبرگزاری ایران و از قول یکی از مقامات ایرانی دخیل در مذاکرات نوشت، بر اساس اختلافاتی که بین مذاکره کنندگان باقی مانده و زمان محدود باقی مانده، دستیابی به توافق تا روز دوشنبه "غیرممکن" است. این مقام گفت گزینه تمدید مذاکرات روی میز است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا که هم‌اکنون در وین به سر می برد، روز شنبه اعلام کرد همچنان «شکاف‌های بزرگی» در مذاکرات باقی مانده است.

 یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه (امروز) به این اظهارات اشاره کرد ولی به سی ان ان گفت: ما در مورد طیف وسیعی از موضوعات بحث می‌کنیم و همچنان به برداشتن گام‌های رو به جلو ادامه می‎دهیم .

اما این مقام امریکایی هشدار داد که پیشرفت های حاصل شده در این موضوعات"جزیی" است.

وی گفت: "تمرکز مذاکرات همچنان بر روی توافق است اما ما هم در داخل و همچنین با شرکای خود در خصوص طیفی از گزینه‌ها گفت‌وگو می‌کنیم تا بهترین راه پیش رو را پیدا کنیم."

توافق می‎تواند به تحریم ها علیه ایران پایان داده و روابط تهران با غرب را گرم کند.عدم توافق احتمالا تنش ها تشدید کرده و ممکن است منجر به اتخاذ تدابیر تنبیهی – حتی رویارویی- بر سر برنامه هسته‎ای ایران شود.‬

‫در ادامه این گزارش آمده است، جمهوری خواهان که از ماه ژانویه کنترل سنا و کنگره را در دست خواهند گرفت تهدید کرده‎اند در صورت شکست مذاکرات تحریم های جدیدی علیه ایران تحمیل خواهند کرد.گرچه اوباما قدرت وتوی تحریم های جدید را دارد،اما چشم انداز تحریم های جدید می‎تواند ایران را از پای میز مذاکره دور سازد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه (امروز)به سی ان ان گفت ایرانی‎ها باید تصمیم بزرگی بگیرند.

سی‎ان‎ان در پایان افزود: ایران تاکید دارد که مانند هر کشور دیگری حق توسعه انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز را دارد.

انتهای پیام//
برچسب ها: شبکه ، ظریف ، وزیر ، خارجه ، کری ، هسته ، وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار