تاتسو ایچی ساوادا:

تقویت اسلام هراسی در ژاپن/سفارتخانه‌های ایران و ژاپن افکار عمومی را در قبال داعش روشن کنند

یک اندیشمند مسلمان ژاپنی در کنگره جریان‌های تکفیری گفت: سفارتخانه‌های ایران و ژاپن با مصاحبه های مکرر در خصوص اعلام برائت و جدایی از داعش افکار عمومی ژاپن را روشن کنند زیرا که مردم ژاپن به سفارتخانه‌های مزبور باور و اعتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، استاد تاتسو ایچی ساوادا ساوادا با ارائه مقاله خود با موضوع اسلام هراسی در ژاپن، ریشه ها و راهکارهای کنترل آن در کنگره جهانی جریان های تکفیری از دید علمای اسلام موج اسلام هراسی در ژان را در دو سال اخیر رو به افزایش خواند و افزود: در دو سال اخیر به شدت و عمق اسلام هراسی به طور بی سابقه افزوده شده و دارای آثار مخرب مختلفی است.
 
این اندیشمند اسلامی اظهار داشت: هم اکنون اسلام هراسی توانسته است زمینه تنفر از اسلام را فراهم نماید و پیش بینی می‌شود که به تدریج اسلام هراسی در حال زمینه سازی برای اسلام ستیزی در ژاپن است.
 
وی تعامل حسنه میان حوزه فرهنگی کنفوسیوس با کشورهای اسلامی در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی را در راستای عدم نفع جهان غرب برشمرد و تاکید کرد: پیشتر تئوری جنگ تمدن‌ها از سوی هانگ تین تن و استراتژیست مقیم آمریکا فوکویاما مطرح شده بود که: تداوم حیات جهان غرب در گرو کینه متقابل میان شرق دور و جهان اسلام است.
وی افزود: اسلام هراسی زمینه حرکت تدریجی جامعه ژاپن از مرز سکولاریسم به سمت مرز نائیسیته (مبارزه سیاست با دین خصوصا دین اسلام) را ایجاد می نماید.
 
تاتسو ایچی ساوادا عوامل اسلام هراسی و ایران هراسی در ژاپن را در 5 محور تقسیم نمود: عوامل واقعی نظیر گروه های افراطی اسلامی، ژورنالیست‌های افراطی در شرق دور، سیاهنمایی رسانه های غربی ، پیروی از رسانه های شرق دور(دروغ پردازی)، همجوار نهادن مصادیق اسلام با مصادیق سیاسی.
 
این اندیشمند اسلامی در ادامه با ارائه اهکارهای کنترل اسلام هراسی در ژاپن افزود: متاسفانه در مقابل سیل کتاب‌های تاثیرگذار بر جان مخاطبان علیه اسلام و شیعه هر گاه از قم کتابی تقاضا می نماییم چند کتاب شیعه شناسی معرفی می‌نمایند که چند مشکل عمده دارد.
 
وی مشکل اول را معاصر نبودن ادبیات آن و مشکل دوم را عدم جاذبه های بصری و ظاهری لازم برای تاثیرگذاری بر دل و جان جوانان خواند.
 
تاتسو ایچی ساوادا در پایان پیشنهاد داد که سفارتخانه‌های ایران و ژاپن با مصاحبه های مکرر در خصوص اعلام برائت و جدایی از داعش افکار عمومی ژاپن را روشن کنند زیرا که مردم ژاپن به سفارتخانه‌های مزبور باور و اعتقاد دارند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: اسلام هراسی ، ژاپن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار