یزد؛

کاهش مقرری بیمه بیکاری یزد

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اعلام کرد: کشف اشتغال پنهان یکی از دلایل مهم کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛'حسن ابراهیمی' در این باره گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان یزد تا پایان مهر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12.4 درصد کاهش یافت.


وی اظهار کرد: مقرری بگیران بر این اساس در پایان مهرماه سال جاری تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان به دو هزارو 253 نفر رسید.

این مسوول خاطرنشان کرد: اشتغال به کار مقرری بگیران بیمه بیکاری در فرصت های شغلی همزمان با استفاده از مقرری بیمه بیکاری غیرقانونی است و منجر به قطع بیمه بیکاری این قبیل از افراد می شود.

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد ادامه داد: به استناد ماده 9 قانون بیمه بیکاری در صورتی که بیمه شده بیکار، با هر عنوان و بر خلاف قانون مبالغی را از صندوق بیمه بیکاری دریافت کند مکلف به پرداخت وجوه دریافتی خواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: برنامه ریزی برای اشتغال دوباره مقرری بگیران موضوع تبصره 1 ماده 9 قانون بیمه بیکاری، اشتغال دوباره مقرری بیگران آموزش دیده فنی حرفه ای، بازرسی مشترک با تامین اجتماعی در راستای کشف اشتغال پنهان مقرری بگیران، مکانیزه کردن حضور و غیاب از مهمترین برنامه های در دست برنامه ریزی و اجرای این اداره برای کاهش تعداد مقرری بگیران است.


انتهاي پيام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.