حجت‌الاسلام علیزاده موسوی در نشست خبری جریان‌های تکفیری از دیدگاه‌ علمای اسلام:

83 کشور در کنگره جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام شرکت می‌کنند

رئیس ستاد اجرایی کنگره جریان‌های تکفیری از دیدگاه‌ علمای اسلام گفت: مفتیان و مراجعین از کشور‌ها و مذاهب مختلف در این کنگره شرکت می‌کنند و هدف نهایی این کنگره این است که اجماع جهانی علیه تکفیر شکل دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام علیزاده موسوی" در نشست خبری که صبح امروز در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد مطرح کرد: فکر برگزاری این کنگره  مربوط به سه سال پیش است که در ذهن علمای قم جوانه زده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 2013 تعداد کشته‌شدگان عراق 2500 نفر بود اظهار داشت: این شرایط سبب شد تا مراجع تقلید به فکر برگزاری این همایش افتند.
 
رئیس ستاد اجرایی کنگره جریان‌های تکفیری از دیدگاه‌ علمای اسلام افزود: از کشور‌ها و مذاهب مختلف مفتیان و مراجع شیعه، اهل سنت و سایر فرقه‌ها به این کنگره دعوت می‌شوند، هدف نهایی این کنگره این است که اجتماعی جهانی علیه تکفیر شکل دهیم و می‌خواهیم این نکته را مشخص کنیم که جریان‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.
 
علیزاده با اشاره به اینکه از 83 کشور در این کنگره شرکت می‌کنند تصریح کرد: این کنگره دارای چهار کمیسیون علمی است و تاکنون بیش از هزار چکیده مقاله ارائه شده و کنار این مقالات برخی از فعالیت‌های تحقیقی از جمله تخریب و آثار ابنیه اسلامی توسط تکفیری‌ها فراهم شده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: سی و پنج عنوان کتاب محصول علمی این کنگره است که رونمایی خواهد شد .
 
 رئیس ستاد اجرایی کنگره جریان‌های تکفیری از دیدگاه‌ علمای اسلام تاکید کرد: مهم‌ترین عامل تکفیر، جهل است که نسبت به آموزه‌های اولیه دین جاهل هستند و تمام تلاش ما این است که علمای اسلام در این کنگره جمع شوند و نوعی روشن گری نسبت به این جریان‌ها داشته باشند.
 
علیزاده در پایان اسامی چهار کمیسیون این کنگره را به شرح زیر برشمرد:
1-تبار شناسی، که به تاریخ  گروه‌های تکفیری می‌پردازد
2-عقاید تکفیری‌ها، که آنها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد
3-سیاست و جریان‌های تکفیری،که چه جریان‌های سیاسی آنها را شکل داده‌اند
4-راه‌های مقابله و برون رفت از این شرایط
 
انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره ، اسلام ، قم ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار