هاشمیان: با عامل افشای اطلاعات محرمانه دوپینگ برخورد می‌شود/ ماموران ضد دوپینگ در شهرآورد پایتخت حضور دارند

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص تست دومپینگ مثبت ایوب والی گفت: پرونده دو بازیکن فوتبال که تست دوپینگشان مثبت بوده در مراحل رسیدگی است و ما هنوز اسامی را اعلام نکردیم.

احمد هاشمیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: دو بازیکن فوتبال یکی از لیگ برتر و دیگری بازیکن لیگ دسته دوم که در مسابقات جام حذفی از وی تست گرفتیم نتیجه نمونه گیری‌شان مثبت شد و پرونده این دو بازیکن در مرحله رسیدگی قرار دارد و ما هنوز اسامی شان را اعلام نکردیم.

هاشمیان در ادامه بیان کرد: طبق آئین نامه فیفا و آئین نامه ملی مبارزه با دوپینگ در فوتبال کلیه مراحل رسیدگی به تخلفات یک بازیکن محرمانه است و هر فردی که در مسیر رسیدگی به پرونده عامل افشای اطلاعات محرمانه باشد مرتکب تخلف شده و طبق قوانین انضباطی با وی برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر بازیکن به رای اولیه اعتراض نداشته باشد حداکثر بعد از 10 روز اسم بازیکن و حکمش اعلام می شود اما اگر بازیکن به حکم اعتراض کند و به استیناف برود 20 تا یک ماه طول می‌کشد تا حکمش اعلام شود.

هاشمیان در مورد ماده ممنوعه استفاده شده توسط دو بازیکن فوتبال گفت: یکی از این دو بازیکن ماده‌ای به نام ناندرون و دیگری هم تاموکسیفن و استانوزولو استفاده کردند.

هاشمیان در مورد تست دوپینگ از بازی دربی سرخابی‌ها عنوان کرد: نمونه‌گیری از مسابقات محرمانه است. همچنین شانس حضور مأموران ضد دوپینگ در بازیهای مهم از جمله شهرآورد پایتخت نسبت به دیگر بازیها بیشتر است. حتی این مسئله در بازی دربی دور رفت و برگشت هم انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال ما در حال بررسی پرونده دوپینگ دو بازیکن فوتبال هستیم که نتیجه‌اش را به زودی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تست ، پرونده ، بازیکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار