پوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

ظهور تکنولوژی های نوین عامل رشد و گسترش رسانه های اجتماعی

یک کارشناس رسانه گفت: تغییرات رسانه ای در عصر امروز، به مدد رشد و ظهور تکنولوژی های نوین در فضای رسانه ای ایجاد شده است.

 احسان پوری کارشناس رسانه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه فضای نوین ارتباطی با رشد و گسترش تکنولوژی ارتباطی تغییر کرده و هر فردی می تواند با داشتن وبلاگ، سایت و حتی یک صفحه اجتماعی با تولید محتوا از طریق یک کلیک به مخاطبان زیادی اطلاع رسانی کند.
 
این کارشناس رسانه در ادامه گفت: این تغییرات در عصر امروز، به مدد رشد و ظهور تکنولوژی های نوین در فضای رسانه ای ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: رسانه های اجتماعی مفهومی است که با وجود آمدن و رشد شبکه های اجتماعی مجازی معرفی شده و مبتنی بر اینترنت است.
 
پوری با اشاره به ویژگی ها و معیارهای رسانه های اجتماعی گفت: نخستین گزینه ای که در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد، زنده و پویا بودن این شبکه ها است که در سایر رسانه ها کمتر دیده می شود.
 
وی ادامه داد: ویژگی اصلی رسانه های اجتماعی، اجتماع پذیر بودن این رسانه است، چرا که این اجتماع همانند جامعه ای که رد حال نفس کشیدن است، زنده و پویا است.
 
این کارشناس رسانه عنوان کرد: در رسانه های اجتماعی روزنامه نگار و چهره معروف و سرشناس دیگر ملاک نیست، بلکه قدرت ارتباط،‌تعداد لایک ها و تعداد دوستان در فضای مجازی مد نظر است و افراد را مشهور می کند.
 
پوری اضافه کرد: امروزه قدرت به فرد تعلق ندارد بلکه این قدرت کاملا اجتماعی است اگر فرد در این شبکه ها فعال باشد قدرت بیشتری دارد.
 
وی با بیان اینکه فضای رسانه ای و ارتباطی دچار تغییر و تحول در سطح جهانی شده است، خاطر نشان کرد: تکنولوژی همان اندازه که می تواند فرصت باشد دارای بعد تهدید هم است بنابراین باید برای این موضوع راهکار  بیندیشیم و از مزیت های این تکنولوژی بهره گیریم و تجربه نشان داده است که بدون تفکر و اندیشه نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار