"صلاح الدین دیمیرتاش"، رئیس حزب دموکرات ترکیه گفت، دولت رجب طیب اردوغان، از ریاست امور دینی ترکیه، به عنوان سرپوشی بر اعمال زشت خود، اعم از دزدی، رشوه و فساد استفاده می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه"سانا"؛ صلاح الدین دیمیرتاش، رئیس حزب دموکرات ترکیه در یک مصاحبه مطبوعاتی، با اشاره به اینکه بودجه این هیئت دینی با بودجه ی یک وزارتخانه ی کوچک برابری می کند، خطاب به "محمد جورمز"، رئیس امور دینی در ترکیه تصریح کرد: "ریاست امور دینی، هیچ اشاره ای به فساد و دزدی موجود در دولت اردوغان نکرده است!!.

ماه گذشته، تظاهرات ها و اعتراضات علیه دولت ترکیه، به خاطر سهل انگاری و کوتاهی آن در حادثه معدن زغال سنگ، که طی آن، پس از اینکه آب های زیرزمینی بخشی از آن را فرا گرفت، منجر به محاصره 20 کارگر در داخل معدن و غرق شدن این کارگران در آن گردید، بسیار تشدید شد؛ همانطور که سال گذشته نیز، بیشتر شهرهای ترکیه شاهد اعتراضات مردمی در محکومیت فساد دولت اردوغان و اطرافیان او بود.

گفتنی است، حزب جمهوری ترکیه در آغاز ماه "آوریل" گذشته، خواستار اجرای تحقیقات پارلمانی علیه اردوغان در چارچوب فساد و رشوه به هنگام تلاش او جهت تاثیر بر دست اندرکاران دستگاه قضا در حمایت از مفسده های خود و اطرافیانش شد.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار