با استفاده از این سامانه، شهروندان میتوانند خدمات زیر را در ارتباط با پرونده خود، از طریق پیام کوتاه دریافت نمایند:
• دریافت خلاصه پرونده
• دریافت رمز پرونده
• دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس
• مشاهده فهرست پروندهها
• ارسال پیشنهاد و یا انتقاد
شهروندان جهت دریافت راهنمای استفاده از این سامانه، میتوانند عدد صفر را به شماره 500029 پیامک نمایند.
همچنین شهروندان میتوانند برای دریافت هر بخش به شرح زیر، عدد مربوط را به شماره 500029 پیامک نمایند.
• راهنمای دریافت خلاصه پرونده، عدد یک،
• راهنمای دریافت رمز پرونده، عدد دو،
• راهنمای دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس، عدد سه
• راهنمای ارسال پیشنهاد و یا انتقاد، عدد نه
نحوه دریافت خدمات فوق الذکر به شرح زیر است:
1- برای دریافت خلاصه پرونده می بایست کد زیر را به شماره 500029 پیامک نمود:
رمز شخصی# شماره فرعی پرونده # شماره پرونده # 1
مثال: چنانچه می خواهید از آخرین وضعیت پرونده شماره 9009982619700000شماره فرعی 2 که رمز شخصی آن 2030 است مطلع شوید کد 2030#2#9009982619700000 # 1 را به شماره 500029 ارسال می نمایید.
2- برای دریافت رمز شخصی پرونده می بایست کد زیر را به شماره 500029 پیامک نمود:
شماره پرونده # 2
توجه:این خدمت تنها به افرادی ارایه می شود که شماره تلفن همراه آن ها در سیستم مدیریت پرونده قضایی ثبت شده باشد.
3- برای دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس می بایست کد زیر را به شماره 500029 پیامک نمود:
رمز شخصی# شماره فرعی پرونده # شماره پرونده # 1
4- برای ارایه پیشنهاد و انتقاد نیز می توان متن مربوط را با الگوی زیربه شماره 500029 پیامک نمود:
متن پیشنهاد یا انتقاد # 9
انتهای پیام/
شماره فرعی پرونده را چطوری میتونم بگیرم؟
باسلام
از طریق سامانه پیامک کوتاه موفق به وضعیتت پرونده خود در دیوان عدالت اداری نشده ام وتا کنون هیچگونه پیامکی دراین خصوص برام ارسال نشده لطفا راهنمایی فرمایید