یک روانشناس گفت: اهمیت اضطراب کودکان تا جایی آشکار شده که اموزش و پرورش در صدد تست دانش‌آموزان ورودی است.

حسین عشایری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اضطراب کودکان یک مسئله جدی است که برای شناخت آن به روانشناسان متخصص احتیاج است.

وی افزود: موضوع اضطراب تعریف منحصر به فردی دارد و باید گفت اضطراب و نگرانی دو مسئله جداگانه هستند و نباید نگرانی را  جزیی از اضطراب دانست.

عشایری بیان کرد: اهمیت اضطراب کودکان تا جایی آشکار شده که آموزش و پرورش در صدد تست دانش‌آموزان ورودی برای تشخیص مضطرب بودن آنان است.

این روان‌شناس اظهار داشت: شناخت میزان اضطراب کودکان باید طبق معیار بین المللی صورت گیرد به عنوان مثال مطالعه از روابط و شرایط محاکم در خانواده تا روابط حاکم در مکان آموزش به کودک انجام می‌شود و در آخر حالات درونی و تیپ شخصیتی کودک مورد قرار می‌گیرد.

عشایری روان‌شناسی تصریح کرد: کودکان قشر آسیب‌پذیر و در آستانه پایین بیشتر دچار روان رنجوری و آسیب‌پذیری و در نتیجه اضطراب می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت انجمن‌های غیردولتی و دولتی، خانواده،‌آموزش و پرورش، رسانه‌های جمعی و در آخر رفتار درمانی و گروه‌درمانی توسط روان‌شناسان می‌توانند بر این اضطرابها غلبه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اضطراب ، عشایری ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار