حسین عشایری در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اضطراب کودکان یک مسئله جدی است که برای شناخت آن به روانشناسان متخصص احتیاج است.
وی افزود: موضوع اضطراب تعریف منحصر به فردی دارد و باید گفت اضطراب و نگرانی دو مسئله جداگانه هستند و نباید نگرانی را جزیی از اضطراب دانست.
عشایری بیان کرد: اهمیت اضطراب کودکان تا جایی آشکار شده که آموزش و پرورش در صدد تست دانشآموزان ورودی برای تشخیص مضطرب بودن آنان است.
این روانشناس اظهار داشت: شناخت میزان اضطراب کودکان باید طبق معیار بین المللی صورت گیرد به عنوان مثال مطالعه از روابط و شرایط محاکم در خانواده تا روابط حاکم در مکان آموزش به کودک انجام میشود و در آخر حالات درونی و تیپ شخصیتی کودک مورد قرار میگیرد.
عشایری روانشناسی تصریح کرد: کودکان قشر آسیبپذیر و در آستانه پایین بیشتر دچار روان رنجوری و آسیبپذیری و در نتیجه اضطراب میگیرند.
وی خاطر نشان کرد: در حقیقت انجمنهای غیردولتی و دولتی، خانواده،آموزش و پرورش، رسانههای جمعی و در آخر رفتار درمانی و گروهدرمانی توسط روانشناسان میتوانند بر این اضطرابها غلبه کنند.
انتهای پیام/