گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که به دلیل مصرف گسترده، غیر منطقی و بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌ها، گونه‌های مقاوم و خطرناک از میکروب‌ها افزایش چشمگیری یافته‌اند.

منصور خالصی استاد یار دانشگاه پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آنتی ‌بیوتیک‌ها از داروهایی هستند که برای از بین بردن عوامل ایجاد کننده بسیاری از بیماری‌های عفونی، به طور گسترده در دنیا مصرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه روند مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها درجهان به گونه‌ای است که گونه‌های جدید میکروبی به وجود آمده‌اند، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که به دلیل مصرف گسترده، غیرمنطقی و بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌ها گونه‌های مقاوم و خطرناک از میکروب‌ها افزایش یابند، درمان آنها و در واقع مقابله بسیار دشوار  شده و چه بسا درمانی برای آن نباشد.

وی یادآور شد: در صورتیکه به موقع برای مواجه با روند رو به رشد بروز گونه‌های خطرناک و مقاوم از میکروب‌ها که بعضی از آنها کاملا جدید هستند چاره اندیشی صورت نگیرد ، در آینده‌ای نه چندان دور مقابله با بیماری‌های عفونی بسیار دشوار شده و عوارض این بیماری دامن گیر جوامع خواهد شد.


انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.