خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات ایرانی:

مذاکرات یک سال دیگر تمدید می‌شود

فرانس پرس گزارش داد: ایران قصد دارد مذاکرات را تمدید کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه از وین گزارش داد: یک دیپلمات ایرانی امروز(یکشنبه) اعلام کرد این کشور قصد دارد مذاکرات را یک سال دیگر تمدید کند. 

فرانس‌پرس مدعی شد تهران اعلام کرده که رسیدن به توافق هسته‌ای تا فردا (دوشنبه) غیر ممکن است و گزینه تمدید مطرح است. 

یک منبع ایرانی یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد اگر هیچ پیشرفتی برای دستیابی به توافق تا یکشنبه شب حاصل نشود، ایران آماده تمدید مذاکرات تا شش ماه یا یک سال دیگر خواهد بود. 

این منبع افزود تمدید مذاکرات بر اساس مفاد توافقنامه ژنو که شامل توقف موقت برخی از ابعاد برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش محدود تحریم ها بود، انجام خواهد شد. 

وی تصریح کرد: ما هنوز تمرکز خود را به توافق بر سر یک توافقنامه سیاسی معطوف کرده ایم که مکتوب نخواهد بود، اما این امکان را برای مذاکره کنندگان فراهم خواهد کرد تا بعداً بر سر جنبه های فنی توافق کنند. 

منبع مزبور گفت: اما اگر از هم اکنون تا بعدازظهر امروز یا امشب به توافق دست نیابیم، راه حلی که مدنظر داریم، تمدید توافقنامه ژنو است. این توافقنامه می تواند برای دوره ای شش ماهه یا یک ساله تمدید شود. به طور قطع ما باید از ایجاد فضایی رویارویی اجتناب کنیم.
 
یک منبع اروپایی حاضر در مذاکرات هسته ای ایران گفت هیچ پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است و امکان دستیابی به توافق به شدت کاهش یافته است.

با وجود این، یک مقام بلندپایه آمریکایی دیشب گفت همچنان هدف دستیابی به توافق تا دوشنبه شب است، اما ما هم در میان خودمان و هم با شرکایمان درباره مجموعه ای از گزینه ها نیز تبادل نظر می کنیم. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار