آیت‌الله جنتی در کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام:

برخی از تکفیری‌ها فریب خورده‌اند/ علمای مسیح و یهود هم به جنگ تکفیری‌ها بیاییند

دبیرشورای نگهبان در کنگره جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمی اسلام با اشاره به این که علمای مسیح و یهود هم باید در این مراسم شرکت می‌کردند، گفت: برخی از این افراد فریب خورده هستند و فکر می‌کنند کشته شدن‌شان در مسیر تکفیری‌ها شهادت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله احمد جنتی در کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با تاکید بر اینکه این جریان‌ها همه هستی اسلام و همه مذاهب شیعه  سنی را تهدید می‌کنند، اظهار داشت: همه باید در جهان برای تبلیغ اسلام مشغول شویم زیرا که الان اساس اسلام در خطر است.
 
امام جمعه موقت تهران در این کنگره خاطرنشان کرد: مسئله اصلی سیاسی است و مسئله عقیدتی و دینی نیست زیرا که این جنایت‌ها به اسم اسلام به اسلام و مسلمین ضربه می‌زنند و علمای مسیح و یهود هم باید در این مراسم شرکت کنند و به جنگ آن‌ها بیایند زیرا آن‌ها برای هیچ کس ارزش قائل نیستند و ناموس مردم را هتک می‌کنند.  
 
آیت‌الله جنتی با اشاره به این که از وقتی اسلام در جمهوری اسلامی جانی دوباره گرفت افزود: پس از شکل گیری جمهوری اسلامی قرار شد اسلام به همه جا صادر شده و شیوع پیدا کند اما آمریکا و صهیونیست‌ها از گسترش اسلام احساس خطر کردند و به این فکر افتادند که این برنامه را به هم بزنند و از هر راه ممکن ضربه بزنند و مسلمین را به جان هم اندازند تا بیداری اسلامی نتیجه ندهند و کشورهایی که در معرض بیداری اسلامی هستند و از اسلام گریزان شوند و به اسلام توجهی نکنند.  
 
وی تاکید کرد: برهمه واجب است که هر چه می‌توانند در مقابل صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها مقابله کنند.
 
دبیر شورای نگهبان برخی از افراد گروه‌های تکفیری را فریب خورده عنوان و خاطر نشان کرد: آن‌ها فکر می‌کنند برای رضای خدا فداکاری می‌کنند و کشته شدن خود را شهید می‌پندارند و حاضر نیستند که جان خود را بدهند.  
 
وی با اشاره به اعدام یکی از اعضای گروه‌های تکفیری گفت:  قبل از این که او را اعدام کنند با خوشحالی می‌گفت زودتر مرا بکشید چون می‌خواهم در بهشت مهمان پیامبرشوم.
 
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: با دلیل و منطق نمی‌توان با آن‌ها مبارزه کرد چون منطق سرشان نمی‌شود.  
 
وی در پایان از همه کسانی که در این مراسم شرکت کرده بودند و هم چنین آیت‌الله مکارم شیرازی تشکر کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، نگهبان ، تکفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار