زنجان؛

افزایش تعداد موقوفات در ایام ماه محرم در استان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از افزایش تعداد موقوفات استان زنجان طی ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تاریخچه وقف در دین اسلام گفت: این سنت حسنه یکی از موضوعات تاکید شده در دین اسلام است.

خدابنده‌لو با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ وقف افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها از جمله‌ رسانی ملی و همچنین نصب بنرهای تبلیغی اقدام به آگاه‌سازی اذهان عمومی در این زمینه می‌کند.

وی ارائه اطلاعات مفید در زمینه موقوفات و نحوه اداره آنها در جوار بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان را از دیگر اقدامات اوقاف استان در بحث اوقاف اعلام کرد و گفت: خوشبختانه انجام این امور تاثیر مثبتی در افزایش موقوفات و انجام این عمل در بین مردم داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه طی محرم امسال پنج فقره وقف به موقوفات استان اضافه شده است؛ آمار موقوفات استان را بیش از 2 هزار و 600 مورد اعلام کرد .

خدابنده‌لو با تاکید بر اینکه اولویت نخست و مهم اوقاف در هزینه‌کرد موقوفات جلب نیات واقفان خیراندیش است،ادامه داد:ایجاد مساجد، پایگاه‌های دینی و تبلیغی، حوزه‌های علمیه و ... از جمله محل‌های هزینه‌کرد موقوفات بر اساس نیات واقفان خیراندیش است.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف در راستای استفاده از ظرفیت‌های معنوی و مذهبی امامزادگان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ وقف خاطر نشان کرد: در این زمینه سالانه همایش‌ها و برنامه‌های متعدد موضوعی در آستان مقدس امامزادگان اجرایی و از این طریق نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ش/ن


برچسب ها: محرم ، افزایش ، موقوفات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.