در پی نایب قهرمانی واترپلو ساحلی؛

سمیع‌زاده: ایران به قطب واترپلو آسیا تبدیل شده است

تیم ملی واترپلو ساحلی کشورمان توانست در بازی‌های ساحلی آسیا عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

محسن سمیع‌زاده دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار داشت: حقیقت این است که واترپلو ایران در حال حاضر یکی از تیم‌های قدرتمند قاره آسیا محسوب می‌شود. ما پیش بینی کسب سکو از سوی ملی‌پوشان را در این مسابقات می‌کردیم ولی رنگ مدال و رسیدن به عنوان نایب قهرمانی تا حدودی غیرقابل پیش بینی بود.

وی تصریح کرد: از کسب این عنوان بسیار خوشحال هستیم ولی باید واقع بین بود این موفقیت‌ها برای ما اهمیت دارد. ایران قطب واترپلو آسیاست چون چندی پیش جوانان واترپلوئیست کشور موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدند. اواخر ماه جاری هم ایران میزبان مسابقات واترپلو جام باشگاه‌های آسیاست. پس برای حفظ عناوین قدرتمند خود باید برنامه‌ریزی وسیعی داشته باشیم.

وی گفت: ورزش یک علم است همواره مسئولان از این مسئله یاد می‌کنند ولی کمتر به آن پرداخته می‌شود اگر می‌خواهیم در ورزشی صاحب عنوان شویم باید به شیوه‌های علمی احترام بگذاریم و سرمایه‌گذاری لازم را در راستای اجرای برنامه‌ها به کار بگیریم.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: حضور تیم ایران در این مسابقات یک ماه قبل از شروع بازی‌های آسیایی مشخص شده اضطراب و بلاتکلیفی را در چهره واترپلوئیست‌ها می خواندم این وضعیت روحی روانی روی شرایط آمادگی بازیکنان تاثیر منفی می‌گذارد. در حال حاضر شاهدیم کشورها در رشته‌های انفرادی و تیمی برنامه‌های چند ساله می‌نویسند به طور مثال ژاپن در فوتبال خیلی از ایران عقب بود ولی در حال حاضر شاهد رشد قابل توجه آن‌ها در این رشته هستیم.

وی گفت: ورزش ما برای رشد در سطوح آسیایی و جهانی نیاز به یک برنامه چند ساله‌ دارد به طوری که در صورت تغییر رئیس فدراسیون برنامه‌ها طبق برنامه تنظیم شده قبلی به نحو مطلوب اجرا شود.

من از مسئولاکمیته ملی المپیک می‌خواهم که از همین ا‌لآن به طور قطع اعلام کنند که چه رشته‌هایی در بازی‌های آسیایی 2018 شرکت می‌کنند تا من به عنوان دبیر فدراسیون بدانم که اگر در این پیکارها شرکت می کنیم چه برنامه‌هایی را باید تدارک ببینیم. در شرایط کنونی هر زمان که بخواهیم در مسابقه‌ای خاص شرکت کنیم و برای اردوهای تمرینی ا زملی‌پوشان دعوت می کنیم آن‌ها یک سوال مشترک می‌پرسند که آیا حتما می‌رویم یا خیر؟ جبران این اتفاقات برای شته‌هایی که پول و بودجه کمتری دارند خیلی سخت است.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: من این موفقیت بزرگ را به جامعه ورزشی تبریک می‌گویم واترپلو در چند سال اخیر خسارت زیادی از عدم حضور در مسابقات بین المللی خورده بود. به نظرم کسب مدال نقره در مسابقات ساحلی آسیا نقطه شروع و ادامه موفقیت های این رشته در دیگر عرصه‌هاست.

سمیع زاده یادآور شد: کمیته بین المللی المپیک خیلی تلاش دارد. میان ورزش  و طبیعت ارتباط مستقیم برقرار کند، واترپلو ساحلی رشته نوپایی است و از حیث قوانین با واترپلو در استخر متفاوت است امیدوارم شرایط برای رشته این رشته در ایران فراهم شود.

وی سطح کیفی این دوره از مسابقات را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: در این رقابت‌ها قزاقستان که یکی از قطب های برتر قاره آسیاست حضور داشت، تیم‌های هنگ کنگ، کویت و اندونزی هم از دیگر حریفان ایران در تایلند بودند کسب امتیاز قابل آن‌ها کار بسیار سختی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار