رئیس سازمان غذا و دارو:

تنها ده درصد داروهای مصرفی برند هستند/ اصلاح قیمت داروهای برند ژنریک

دکتر دیناروند گفت: تنها ده درصد داروهای مصرفی مردم برند و بیش از 90 درصد ژنریک هستند.

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص مصرف داروهای برند در کشور گفت: داروهای برند، کمتر از ده درصد از داروهای مصرفی مردم را در کشور تشکیل می‌دهند و بیش از 90 درصد داروهای موجود و مصرفی بیماران در کشور ما ژنریک هستند.

وی ادامه داد: برخی از این داروهای ژنریک با نام برند در بازار هستند که به آن‌ها برند ژنریک می‌گویند. در گذشته این داروهای برند ژنریک با قیمت‌های مختلف در بازار موجود بودند که این هم باعث سردرگمی مردم و هم بیمه‌ها می‌شد.

دیناورند با اشاره به اینکه سیاست سازمان غذا و دارو این است که قیمت داروهای برند ژنریک را اصلاح کند به این معنا که اگر ده داروی برند ژنریک در بازار داریم، ده قیمت در بازار نداشته باشیم و حداکثر داروهای برند ژنریک با دو نوع قیمت در بازار موجود باشند گفت: این موضوع در تفاهم‌نامه‌ای بین بیمه‌ها و سازمان غذا و دارو اصلاح شد و داروها با نام ژنریک در تفاهم‌نامه ذکر شدند.

وی اظهار داشت: البته باید توجه داشت که داروهایی که در این تفاهم‌نامه ذکر نشده‌اند به معنای حذف آن‌ها در کشور نیست این داروها در بازار موجود هستند و مردم می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند.

دیناروند تأکید کرد: درخواست ما این است که بیمه‌ها دارو را به نامی که نسخه می‌شوند، پوشش دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار