وزیر خارجه امارات در اظهاراتی در خصوص مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد که امیدوار است که بر اساس توافق هسته‌‌ای، ایران نه اورانیوم غنی‌سازی کند و نه بازفراوری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاه این کشور در قبال توافق هسته ای احتمالی بین ایران و گروه پنج به علاوه یک تا ضرب الاجل بیست و چهارم نوامبر (فردا دوشنبه) گفت کشورهای منطقه می خواهند بدانند نقش ایران بر اساس این توافقنامه احتمالی چه خواهد بود. 

وی افزود: برای بسیاری این سؤال مطرح است که از دستیابی به این توافق، از نظر منطقه ای چه چیزی عاید ایران خواهد شد.

وزیر امور خارجه امارات تصریح کرد: به طور قطع ما مایلیم چنین توافقنامه ای بسیار شبیه وضعیتی باشد که ما در امارات داریم. ما برنامه غنی سازی اورانیوم یا بازفرآوری سوخت نداریم. اما به طور قطع، این خواسته با آنچه که هم اکنون در حال رخ دادن است، بسیار فاصله دارد.
 
وی همچنین در مصاحبه با فاکس نیوز درباره اقدام اخیر امارات در قرار دادن تعدادی گروه در فهرست گروههای تروریستی اعلام کرد: کوچکترین اقدامات افراط گرایانه از نظر امارات اقدامی تروریستی محسوب می شود.
 
امارات پانزدهم نوامبر فهرستی متشکل از 83 گروه را به عنوان سازمان های تروریستی منتشر کرد. 

شیخ عبدالله بن زاید گفت: ما کوچکترین اقدامات افراط گرایانه را نادیده نمی گیریم. ما نمی توانیم به تحریک برخی از این گروهها و حمایت مالی از آنها  بی اعتنا باشیم.
 
وزیر امور خارجه امارات درباره ظهور داعش در عراق و سوریه نیز گفت پیدایش این گروه موجب برداشت غلط از اسلام در نقاط مختلف جهان شده است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: امارات ، ایران ، توافق ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار