دیپلمات های حاضر در وین:

امکان توافق بر سر چارچوب توافقنامه وجود دارد

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات های حاضر در محل مذاکرات هسته ای نوشت همچنان امکان توافق بر سر چارچوب یک توافقنامه وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانخبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: قدرت‎های جهانی و ایران روز شنبه تقلا کردند که بر اختلافات بسیار مهمی که آنها را از پایان دادن به بن‎بست 12 ساله بازداشته فایق آیند، و به این ترتیب احتمال تمدید دوباره این مذاکرات پر مخاطره را افزایش دادند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: در فاصله دو روز مانده به ضرب الاجل 24 نوامبر با وجود نشانه هایی از برخی از پیشرفت ها "اختلافات بزرگی" باقی مانده است.

دیپلمات‎ها می‎گویند تنظیم چارچوب توافقنامه هنوز هم ممکن است، اما پس از آن هفته ها- اگر نگوییم ماه ها- زمان لازم خواهد بود تا در مورد همه جزئیات مهم چگونگی اجرای آن توافق شود.

آنها تصریح کردند که ادامه مذاکرات - که بیش از یک سال کشیده - بهتر از برهم خوردن مذاکرات و بروز خطرتجدید تنش‎ها است. در عین حال، دیپلمات‎ها هشدار دادند که تمدید مذاکرات می‎تواند مذاکرات را به یک چرخه بی پایان که احتمال توافق نهایی در آن بسیار اندک است، تبدیل کند.

این در حالی است که یک منبع اروپایی به رویترز گفته است"شانس دستیابی به توافق در 48 ساعت آینده بسیار کم است،"

وی مدعی شده است"احساس ما این است که آنها (مذاکره کنندگان ایران) انعطاف پذیری زیادی ندارند."

این منبع اروپایی گفت "هیچ پیشرفت " چشمگیری "در موانع اصلی مذاکرات یعنی ظرفیت غنی سازی اورانیوم ایران و رفع تحریم هایی که بر سر برنامه هسته ای ایران علیه آن تحمیل شده وجود نداشته است‬.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار