ماموت ها قطبی با توجه به عدم دست خوردگی و آب نشدن یخ آنها تاکنون سرنخ های فراوانی از عصر یخبندان را به دانشمندان داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، متخصصان روسیه قصد دارند دست به شبیه سازی ماموت ها بزنند. این آزمایش اوایل سال 2015 میلادی آغاز خواهد شد.
 
متخصصان قصد دارند از باقیمانده بخوبی حفظ شده مامونت به شبیه سازی جانوران باستانی زمین بپردازند. باقیمانده مامونت یکسال پیش در یخبندان دائمی جزایر نووسیبیرسک پیدا شد.



سیمون گریگوریف مدیر موزه ماموت گفت: البته نباید در انتظار نتایج فوری بود. اگر سلول زنده پیدا شود مسأله وفق یابی "دی. ان.آ" مامونت و فیل هندی بروز خواهد کرد. به احتمال زیاد آنها نمایندگان انواع مختلف این نوع جانور هستند. در اینصورت شبیه سازی غیرممکن خواهد بود.
 
پژوهشگران کره ای که دارای تجربه زیاد شبیه سازی حیوانات اهلی از جمله سگ برخوردارند به این تیم تحقیق کمک می کنند.

در سال 2011 میلادی شبیه سازی گرگ معمولی و گرگ آمریکای شمالی انجام شد. در روزهای نزدیک آزمایشگاه سیبری کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
دانشگاه فدرال سیبری، ساختمانی برای راه اندازی آزمایشگاه در اختیار متخصصان گذاشته است و کره تجهیزات را تأمین می کند. متخصصان روسیه و کره هدف احیای مامونت های سیبری را در مقابل خود قرار نمی دهند. بدین منظور باید حداقل 30 نوع مختلف از این جانور شبیه سازی شود که بدور از واقعیت است. اگر بتوان فقط یک مامونت را شبیه سازی کرد این رویدادی جنجالی و موفقیت بزرگی خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار