بازرسی امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی، نشست مشترکی را با حضور کلیه مدیران بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دستگاه‌های این حوزه و مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، بازرسی امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی، نشست مشترکی را با حضور کلیه مدیران بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دستگاه‌های این حوزه و مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار کرد.

در این نشست که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد موضوعاتی چون تدوین فرآیند پیگیری اجرای پیشنهادهای گزارش‌های بازرسی، سامانه ملی رسیدگی به شکایات، شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارهایی با هدف بهبود عملکرد و ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، سامانه ملی مناقصات، سامانه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
در این نشست ابتدا وضعیت دستگاه‌های مورد بازرسی‌ شده از حیث میزان شکایات وارده و نحوه پاسخگویی در سامانه ملی رسیدگی به شکایات به تفکیک موردبررسی قرار گرفت. سپس تعداد پیشنهادهای ارائه‌ شده و بازرسی‌های صورت گرفته از سوی این امور و میزان پیشنهادهای اجرا نشده در قالب جدول مقایسه‌ای به مدیران فوق‌الذکر ارائه شد و ضرورت پیگیری برای ارائه پاسخ مستند و قانونی به پیشنهادهای سازمان و الزامات قانونی اجرای پیشنهادها مورد تاکید قرار گرفت.
 
در ادامه ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ضرورت و اهداف همکاری میان سازمان متبوع و واحدهای بازرسی و رسیدگی به شکایات تبیین شد.
 
بنا بر این گزارش با عنایت به تاکید ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد مبنی بر راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی، ایجاد و راه‌اندازی این سامانه به‌عنوان مطالبه این سازمان در کاهش فرآیند رسیدگی به شکایات و سالم‌سازی محیط اداری از مطالبات جدی این سازمان اعلام شد.
 
در ادامه مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موضع وزیر را مبارزه اساسی با فساد بیان کرد و بر تقویت همکاری‌های فی‌مابین تأکید کرد.
 
دیگر اعضای حاضر در جلسه نیز ضمن اظهارنظر پیرامون دستور جلسه برخی از سؤالات و ابهامات پیرامون موضوعات یاد شده را مطرح کردند که پاسخ تفصیلی و قانونی به موضوعات مورد اشاره ارائه شد.
 
در پایان نیز پس از بحث و بررسی دستور جلسه و تبادل‌نظر میان اعضای حاضر در جلسه ضمن جمع‌بندی موضوعات مطرح‌شده مجدداً پاسخگویی مستند و قانونی به پیشنهادهای گزارش‌های بازرسی و کوتاه کردن فرآیند ارسال پاسخ به این سازمان مورد تأکید قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار